100 درصد مطالبات تخمه‌کاران میامی پرداخت شد


100 درصد مطالبات تخمه‌کاران میامی پرداخت شد

سمنان- ایرنا- مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: 100 درصد مطالبه کشاورزان در زمینه خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان از مزرعه‌های منطقه کالپوش میامی پرداخت شد.

احسان عباسپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۵۱۰ تن دانه روغنی آفتابگردان از ۳۸۵ نفر از کشاورزان مزرعه‌های منطقه کالپوش میامی به صورت تضمینی خریداری شد.
وی ادامه داد: ابتدای برداشت، دانه‌های روغنی آفتابگردان با قیمت ۳۷ تا ۳۸ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شد که به دلیل بالاتربودن خرید از قیمت تضمینی، کشاورزان محصولات خود را به واحدهای تولیدی فروختند و بعد از مدت زمانی قیمت فروش کاهش یافت که تعاون روستایی برای جلوگیری از خسارت کشاورزان خرید تضمینی انجام داد.
عباسپور تصریح کرد: دانه روغنی آفتابگردان از کشاورزان به ازای هر یک کیلوگرم ۳۰ هزار و ۱۰۰ ریال تضمینی خریداری شد و این خرید تا سی‌ام دی امسال ادامه داشت.
وی اضافه کرد: دانه روغنی آفتابگردان به صورت خرید تضمینی به وسیله مجموعه شرکت‌های تعاونی استان به مباشرت از اداره غله خریداری شده و به مراکز روغن‌کشی حمل شده است.
وی یادآور شد: ۴۸۰ تن از دانه‌های روغنی آفتابگردان خریدتضمینی شده به سه کارخانه روغن کشی در داخل و خارج از استان سمنان ارسال شد.
مدیر تعاون روستایی استان سمنان بیان کرد: کشت دانه روغنی آفتابگردان منحصر به منطقه کالپوش میامی است و در مناطق دیگر به صورت انبوه کشت نمی‌شود.
۱۰۸ تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است.
از مزارع آفتابگردان کالپوش استان سمنان واقع در شهرستان میامی، در سال گذشته ۸۸۷ تن دانه روغنی آفتابگردان برداشت شد.
امسال ۲هزار و ۶۹۸ هکتار از زمین های کشاورزی منطقه کالپوش میامی به کشت دانه روغنی آفتابگردان اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود یکهزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.
از مجموع زمین های زیر کشت آفتابگردان ۲ هزار و ۵۷۳ هکتار به صورت دیم و ۱۲۵ هکتار هم به صورت آبی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش