تدوین سند 10 ساله آموزشی در البرز آغاز شد


تدوین سند 10 ساله آموزشی در البرز آغاز شد

کرج - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: تدوین سند چشم انداز 10 ساله آموزش و پرورش با رویکرد مدرسه محوری و کیفیت بخشی در این استان آغاز شد.

سالار قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تدوین این سند در سه حوزه فضای آموزشی، نیروی انسانی و برقراری عدالت آموزشی می تواند نقش مهمی درارتقای شاخص های کیفی آموزش و پرورش البرز ایفا کند.
ترویج الگوهای صحیح رفتاری در بین دانش آموزان از طریق آموزش مهارت های زندگی اجتماعی می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی درجامعه ایفا کند.
سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش نقشه راه فعالیت های عملکردی برای متولیان تعلیم و تربیت مشخص کرده است. تربیت دانش آموزانی خلاق، متفکر در جهت رسیدن به حیات طیبه هدف اصلی سند تحول بنیادین است.
قاسمی یادآورشد: مدرسه محوری، تقویت شورای آموزش و پرورش و تدوین چشم انداز ۱۰ ساله آموزش و پرورش استان در شاخص های مختلف آموزشی و پرورشی از مسائل اولویت داری است که در استان مورد توجه قرار دارد و عملیاتی خواهد شد.
وی تصریح کرد: این چشم انداز که اجرای برنامه های آن تقویت آموزش و پرورش را به دنبال دارد با کمک و مشارکت سایر دستگاه ها و نهاد محقق خواهد شد.توسعه مراکز درمانی و خدماتی فرهنگیان در البرز از مهم ترین محورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان محور توسعه پا یدار، وظیفه تربیت نیروی انسانی مطلوب و ماهر جهت کار و تلاش در بازار پرخطر جهانی و تداوم آموزش آن‌ها را به همراه سایر نهادها و سازمان‌ها به عهده دارد با تدوین یک سند ملی در مورد توسعه آموزش‌ها می‌تواند نیروی انسانی کشور را برای ورود به عصر دانایی و تبعات ناشی از این ورود در چهار بعد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آماده کند.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش استان البرز با توجه به مهاجرت پذیری و وجود قومیت ها ی مختلف دارای شرایط ویژه ای است.
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا