یکی از راهکارها و اقدامات کاربردی به منظور از بین بردن آلودگی ها و حذف عواملی که زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می دهد لایه برداری پوست به شکل های مختلف است که به همین منظور در این مطلب شما را با مقوله پاکسازی پوست صورت به روش های مختلف آشنا می کنیم.

پاکسازی پوست صورت به روش های مختلف

عواملی زیادی سلامت پوست را تهدید می کند که از این میان می توان به انواع رژیم غذایی، آلودگی ها، بیماری های داخلی و … اشاره کرد بنابراین پاکسازی پوست صورت به روش های مختلف می تواند اقدامی موثر در این زمینه باشد. همه ما از داشتن آلودگی های پوستی همچون آکنه، جوش و لکه های تیره بر روی پوست صورت به شدت رنج می بریم و همیشه به دنبال راهکاری به منظور حذف این عوامل و داشتن پوستی جوان و شفاف هستیم.

پاکسازی پوست صورت در منزل با وسایل ساده و ماسک های خانگی

منافذ پوست امکان دارد که در طول روز در اثر عوامل مختلفی هم چون سلول های مرده، چربی، آلودگی و هم چنین ازدیاد گلبول های سفید مسدود گردد بنابراین به منظور داشتن پوستی زیبا و درخشنده باید مراقبت های ویژه ای از آن داشت که از جمله مهمترین آنها می توان به بخور دادن و استفاده از ماسک صورت، استفاده از انواع ماسک دور چشم، استفاده از ضد آفتاب و آبرسان های مختلف اشاره نمود. یکی از گزینه های مناسب و بدون عوارض جانبی استفاده از روش های درمانی خانگی با استفاده از مواد طبیعی می باشد که در ادامه شما را با این روش ها آشنا می کنیم.

پلینگ صورت با انواع روش های طبیعی

در ادامه برای آشنایی شما عزیزان به ارائه روش های خانگی به منظور پاکسازی پوست صورت با بکارگیری مواد طبیعی مختلف پرداخته ایم.

پلینگ پوست با استفاده از بخور

یکی از روش های ارزان و کم هزینه و در عین حال تاثیر گذار به منظور از بین بردن منافذ بسته شده پوست صورت بخور دادن است. این روش در واقع به نوعی باعث باز شدن منافذ مسدود پوست می شود و از این طریق در خروج آلودگی هایی که به پوست راه پیدا کرده اند با استفاده از شستشو کمک می کند.

به منظور این کار یک ظرف را پر از آب نمایید و در آن را بگذارید و سپس بر روی حرارت قرار دهید تا زمانی که آب داغ گردد. هنگامی که آب به مقدار کافی داغ شد به طوری که بخار تولید کرد می توانید ظرف را از روی حرارت بردارید. بر روی سر خود یک پارچه یا حوله بیندازید و سپس صورت خود را به سمت بخار بگیرید. صبر کنید تا حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بخار ایجاد شده به پوست شما نفوذ پیدا کند به طوری که پوستتان خیس گردد. بعد به آرامی صورت خود را خشک نمایید و از تونر صورت و هم چنین مرطوب کننده به منظور مراقبت پوست در برابر خشکی استفاده نمایید. سعی کنید در هفته به مدت دو بار این عمل را انجام دهید تا منفذهای پوست پاک گردد و پوست جوان و شادابی داشته باشید.

پاکسازی پوست صورت در منزل با وسایل ساده و ماسک های خانگی

ماساژ دادن پوست با روغن زیتون

یکی دیگر از روش های پاکسازی پوست صورت استفاده از روغن زیتون به منظور ماساژ صورت است که برای انجام این کار ابتدا مقداری روغن را بر روی نوک انگشتان خود مالیده و با استفاده از حرکات دورانی مانند صورت را به آرامی ماساژ دهید. این روغن علاوه بر دارا بودن مزیت مرطوب کنندگی در بازسازی و جوان سازی سلول های پوستی کمک شایانی می کند.

پاکسازی پوست صورت در منزل با وسایل ساده و ماسک های خانگی

استفاده از شکر

شکر در واقع یک نوع لایه بردار طبیعی می باشد که در بازسازی و التیام بافت آسیب دیده و منافذ مسدود پوست موثر می باشد. برای این کار حدود ۲ قاشق غذاخوری شکر را به شکل پودر در آورده و سپس آن را در آب نصف لیمو همراه با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر نسبتا غلیظی تشکیل گردد. خمیر بدست آمده را بر روی مناطق آسیب دیده پوست صورت خود مالیده و سپس به آهستگی حدود ۵ دقیقه با حرکات دورانی صورت خود را ماساژ دهید. بعد صورت خود را با آب سرد شسته و از مرطوب کننده استفاده نمایید. این عمل را در هفته برای یکبار انجام دهید تا از انسداد منافذ پوستی جلوگیری گردد.

پاکسازی پوست صورت در منزل با وسایل ساده و ماسک های خانگی

استفاده از گل رخت شویی

این ماده در ترمیم منافذ پوستی نقش مهمی دارد و از انسداد منفذهای پوست جلوگیری می کند و باعث خروج مواد آلوده کننده می گردد. گل رخت شویی برای پوست های چرب بسیار مناسب می باشد چرا که در واقع ترشحات بیش از حد چربی را کاهش می دهد و از این طریق در سلامت و پاکسازی پوست تاثیر می گذارد.

برای این کار حدود ۱ قاشق غذاخوری گل رخت شویی را به همراه آب و بلغور جودوسر مخلوط نمایید. ابتدا صورت خود را کاملا تمیز کنید و سپس ترکیب آماده شده را بر روی آن بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی صورتتان بماند. سپس صورت خود را با آب شسته و با استفاده از یک حوله خشک نمایید. در نهایت از یک مرطوب کننده استفاده نمایید. این روش را می توانید در هفته یکبار انجام دهید.

پاکسازی پوست صورت در منزل با وسایل ساده و ماسک های خانگی

استفاده از جوانه گندم

از جمله ماسک های خانگی موثر در جوان سازی و لایه برداری پوست می توان به ماسک طبیعی جوانه گندم اشاره کرد. برای این کار ابتدا ۱ قاشق غذاخوری ماست کم چرب را به همراه ۱ قاشق چای خوری پودر جوانه گندم ترکیب نمایید و به آهستگی به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست صورت به شکل دورانی ماساژ دهید.

حدود ۱۵ دقیقه بگذارید تا این ترکیب بر روی پوست صورت باقی بماند و خشک گردد. سپس آن را با آب خنک بشویید و از یک مرطوب کننده ملایم استفاده نمایید. برای تاثیر گذاری بیشتر این روش باید قبل از استفاده از این ماسک خانگی حدود ۵ دقیقه پوست صورت خود را با استفاده از آب داغ بخور دهید.

پاکسازی پوست صورت در منزل با وسایل ساده و ماسک های خانگی

ماسک طبیعی کاکائو و ماست

این ماسک در واقع یکی از موثرترین انواع ماسک خانگی به منظور داشتن پوستی محکم و مقاوم است. این ماسک صورت برای پوست چرب و خشک مورد استفاده است و شما با هر نوع پوستی می توانید از آن استفاده نمایید. برای تهیه این ماسک ابتدا یک قاشق غذاخوری عسل و کاکائو را همراه با ماست به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید سپس آن را بر روی پوست خود مالیده و حدود ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا بر روی صورت بماند سپس صورت خود را با استفاده از آب گرم بشویید.

پاکسازی پوست صورت در منزل با وسایل ساده و ماسک های خانگی

استفاده از ماسک ماست و خیار

اگر به دنبال پوستی شفاف و لطیف و درعین حال بدون چین و چروک هستید این ماسک گزینه بسیار مناسبی می باشد. برای این کار ابتدا ماست و خیار را داخل یک مخلوط کن بریزید تا خمیر لطیفی تشکیل گردد سپس آن را بر روی صورت و گردن خود مالیده و حدود ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا بر روی پوست بماند سپس صورت خود را با استفاده از آب گرم بشویید.

پاکسازی پوست صورت در منزل با وسایل ساده و ماسک های خانگی

استفاده از ماسک سیب زمینی

از جمله ماسک های طبیعی موثر که به منظور از بین بردن پف صورت و تیرگی و گودی زیر چشم ها بسیار مناسب می باشد می توان به ماسک سیب زمینی اشاره کرد چرا که سیب زمینی دارای نشاسته و هیدروکربن می باشد که در از بین بردن لک و تیرگی پوست بسیار موثر می باشد.

برای این کار ابتدا سیب زمینی را پوره کنید و آن را به جاهای مختلف پوست صورت خود بمالید تا باعث طراوت و لایه برداری پوست از انواع آلودگی ها گردد. این روش را می توانید در طول هفته ۳ بار انجام دهید که باعث شفافیت و سفیدی پوست و هم چنین سفت شدن بافت های پوست می گردد.

پاکسازی پوست صورت در منزل با وسایل ساده و ماسک های خانگی

امیدواریم که با روش های طبیعی و خانگی پاکسازی پوست صورت با استفاده از مواد مختلف به طور کامل آشنا شده باشید و با بکارگیری هر یک از این روش ها در منزل برای از بین بردن چین و چروک و جای جوش و هم چنین حذف تمام عواملی که باعث آسیب به پوست شما می گردد بتوانید قدمی در جهت داشتن پوستی زیبا و جوان بردارید. البته در صورتی که تمایل دارید به غیر از موارد ذکر شده با ماسک های خانگی دیگری نیز آشنا شوید پیشنهاد می کنیم از بخش ماسک صورت مجله ما دیدن نمایید و از بهترین و به روزترین مطالب نهایت استفاده را ببرید.