توصیه‌های پلیس‌راه برای رانندگی در شرایط نامساعد جوی


رئیس پلیس راه لرستان گفت: توجه به قوانین رانندگی در شرایط جوی نامساعد بیش از پیش ضرورت دارد.

صراط:

مصطفی دالوند گفت: برابر اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی و هوای سرد زمستانی روز دوشنبه بعدازظهر تا پایان روز چهارشنبه وارد استان می‌شود و احتمال بروز یخبندان در نقاط کوهستانی را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در چنین شرایط جوی، ضرورت دارد رانندگان وسایل نقلیه قوانین و مقررات را بیش از پیش رعایت کرده و قبل از سفر به توصیه‌های ایمنی توجه کامل داشته و از وضعیت محورها مطلع شوند.

رئیس پلیس راه لرستان اظهار داشت: لاستیک‌های خودرو تنها وسیله تماس خودرو با جاده است و شرایط آنها برای اصطحکاک در آب و هوای بارانی بسیار مهم است و اگر لاستیک‌ها صاف یا عمق آج آنها کمتر از 2 میلی‌متر باشد باعث تشدید لغزش خودرو در سطح راه می‌شود.

وی از رانندگان خواست؛ خودروی خود را به تجهیزات ایمنی و وسایل گرمایی و زنجیر چرخ تجهیز نمایند و در صورت امکان از سفرهای غیر ضروری خوداری کنند.

دالوند با اشاره به لزوم همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در محورهای کوهستانی نظیر " زالیان، زاغه،رازان، گشور، گاماسیاب" گفت: با توجه به لغزنده بودن سطح جاده‌ها در مواقع یخ زدگی و بارندگی، رانندگان به جد از سرعت غیرمجاز و حرکات مخاطره آمیز خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 120 و 88255555 به صورت شبانه‌روز، پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امدادرسانی احتمالی به حادثه دیدگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن