همایش پدافند غیرعامل اماکن مذهبی در همدان برگزار شد


همایش پدافند غیرعامل اماکن مذهبی در همدان برگزار شد

همدان- ایرنا- همایش استانی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اماکن مذهبی و اسکان‌های اضطراری عصر امروز /دوشنبه/ در سالن همایش ساختمان یادمان عین‌القضات همدان برگزار شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در این آیین گفت: این همایش با هدف ایجاد آمادگی مواجهه با حوادث و بحران های احتمالی در اماکن مذهبی برای متولیان آنها برگزار شده است.

وحید علی‌ضمیر افزود: فرهنگ سازی، برنامه ریزی، آموزش عمومی، پیشگیری و پیش بینی، تامین تجهیزات و انسجام بین بخشی از جمله نیازهای اساسی مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه بحران و ‌مدیریت آن در اماکن مذهبی موضوع مهمی است که ضرورت دارد به صورت ویژه به آن پرداخته شود، اظهار داشت: چرخه مدیریت بحران شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی می ‌شود و غفلت در هر کدام از این بخش‌ ها می ‌تواند ناهماهنگی هایی را در مراحل دیگر ایجاد کند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان تاکید کرد: مدیریت بحران زنجیره‌ای به هم پیوسته است که رفتارهای فردی تک تک مردم در افزایش یا کاهش اثرات بحران تاثیر بسزایی دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در حوزه مدیریت بحران به ویژه عرصه پیشگیری افزود: آموزش عمومی مردم یک مولفه اساسی برای کاهش خسارت در موقع حادثه است زیرا اگر مردم نسبت به وظیفه و نقش خود آگاه باشند علاوه بر اینکه به کاهش خسارت مالی له خود کمک می کنند در مسیر خدمات رسانی نیز خللی ایجاد نخواهند کرد.

علی ضمیر گفت: باید جایگاه شهرداری ها در شورای مدیریت بحران استان ها و شهرستان ها پیش بینی شود و ساز و کار قانونی پیدا کند.

وی با بیان اینکه هزینه برای کاهش خسارت و پیشگیری از بحران نباید اتلاف بودجه تعریف شود، اظهار داشت: این رویکرد نتایج خوبی در کاهش خسارت ها به همراه دارد و کشور را دچار چالش نمی کند.

همایش استانی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اماکن مذهبی و اسکان‌های اضطراری همدان با محوریت آموزش اطفای حریق، پناهگیری، تخلیه اضطراری و پدافند سایبری با حضور نمایندگان و اعضای هیات امنای ۳۰ مسجد و هیات مذهبی منتخب استان همدان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022