ماموریت جدید ماه‌نورد چینی در کره ماه


ماموریت جدید ماه‌نورد چینی در کره ماه
ماه نورد کشور چین به اسم یوتو کار خود را برای چهاردهمین روز قمری در حاشیه ماه از سر گرفت و بعد از آن قرار است بزودی یک ماموریت تازه به ماه شروع شود.

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، ماه نورد چین به اسم یوتو کار خود را برای چهاردهمین روز قمری در حاشیه ماه از سر گرفت.

بر اساس گفته مرکز برنامه اکتشافات قمری و فضایی کشور چین، یوتو چانگ ای ۴ در وضعیت عادی هستند و بکار خود که کاوش ناشناخته های ماه است ادامه می دهند.

کاوشگر Chang' e- ۴ که ​​در ۸ دسامبر ۲۰۱۸ پرتاب شد، اولین بار فرود نرم در دهانه فون کارمن در حوضه جنوب در حاشیه ماه را در تاریخ ۳ ژانویه سال ۲۰۱۹ انجام داد.

ماه نورد Yutu- ۲ یا Jade Rabbit- ۲ بسیار طولانی‌تر از عمر طراحی سه ماهه خود کار کرده است و به طولانی ترین ماه نوردی که در سطح ماه قرار گرفته معروف شده است.

یک روز قمری برابر با ۱۴ روز بر روی زمین است؛ کاوشگر Chang' e- ۴ به علت کمبود انرژی خورشیدی در طول شب قمری به حالت خفته تغییر مکان داد.

وظیفه های علمی ماموریت Chang' e- 4 شامل انجام مشاهدات نجومی رادیویی با فرکانس پائین، بررسی زمین و فرم های زمینی، تشخیص ترکیب ماده های معدنی و ساختار سطح کم عمق قمری و اندازه‌گیری تابش نوترون و اتم های خنثا است.

کشور چین در نظر دارد کاوشگر Chang' e- ۵ را در سال ۲۰۲۰ پرتاب کند تا نمونه های قمری به زمین بازگردد.

کاوشگر Chang' e- ۵ شامل یک لندر، یک مدارگرد، یک صعودکننده است؛ یکی از وظیفه های اصلی این ماموریت، جمع آوری نمونه قمری خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !