اختصاص 120 میلیارد تومان اوراق به پروژه راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد


اختصاص 120 میلیارد تومان اوراق به پروژه راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد

استاندار لرستان گفت: مجموعه شرکت زیرساخت حدود 120 میلیارد تومان اوراق برای پروژه راه آهن خرم‌آباد - دورود اختصاص داده ‌است.

دکتر سید موسی خادمی امروز در جلسه با معاون ساخت و توسعه راه‌آهن وزارت راه در رابطه با پروژه راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد، اظهار کرد: این پروژه که مورد تأکید وزارت راه بوده و مسئولان استانی آن‌را پیگیری می‌کنند، از پروژه‌های کلیدی استان است.

وی با اشاره به این‌که منبع اصلی تأمین اعتبار این پروژه از محل سهام فولاد بوده، عنوان کرد: این اعتبار عدد محدودی بود که بخش عمده‌ای از آن در پروژه مصرف و مبلغ کمی از آن طبق مصوبه‌ای که دولت داشت جابجا شد.

خادمی با بیان این‌که از همان ابتدای کار ما دنبال پیدا کردن منابع جدیدی برای این پروژه بودیم، ادامه داد: یکی‌از این منابع از طریق اوراق مشارکت بود که بعد از پیگیری‌ها و حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان استان و سازمان برنامه و بودجه این طرح انتفاعی شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: امروز مجموعه شرکت زیرساخت از مجموعه اوراقی که در اختیار دارند حدود ۱۲۰ میلیارد تومان را برای پروژه راه آهن خرم‌آباد - دورود اختصاص دادند که بزودی مصوب خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه‌بر این در پیوست نیز اعتبار پروژه به حدود ۴۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که بیشتر این اعتبار برای کارهای تملک اراضی استفاده می‌شود.

خادمی اضافه کرد: علاوه‌براین از سایر روش‌های تأمین مالی، از طریق ماده ۵۶ و سیستم بانکی نیز مصوب شده که آن‌را دنبال می‌کنیم.

استاندار لرستان تأکید کرد: قرارگاه خاتم قول داده پروژه را فعال نگه‌دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403