چگونه از بیماری‌ها پیشگیری کنیم؟


چگونه از بیماری‌ها پیشگیری کنیم؟

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با سبک زندگی سالم، درصد بسیاری از بیماری‌ها و حوادث قابل‌ پیشگیری بوده که نتیجه اجرای آن، جلوگیری از هدر رفت وقت و هزینه‌ها در خانواده و جامعه است.

حیدر عزیزنژاد ظهر امروز در دومین مجمع سلامت شهرستان جم گفت: سلامت دارای یک حوزه بسیار گسترده است و صرفا بهداشت و درمان متولی آن نبوده و سازمان‌های همکار نیز باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند.

وی افزود: خانه مشارکت، اندیشگاه سلامت و پیام‌گزاران سلامت باید در جهت شناسایی و تجزیه‌وتحلیل مشکلات حوزه سلامت در شهرستان تلاش نموده و جهت رفع آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت اظهار کرد: در سال ۹۲ به ازای هر هزار نفر ۰/۸ تخت بیمارستانی وجود داشته و با اجرای طرح تحول به ۱/۴ درصد ارتقا یافته که با تکمیل بیمارستان‌های در دست اجرا، تعداد تخت‌های بیمارستانی به ۲/۲ درصد خواهد رسید.

این مسئول تاکید کرد: تلاش برای جلب مشارکت خیرین سلامت در حوزه بهداشت می‌تواند جهت رفع کاستی‌های موجود در این حوزه نقش مکمل و اساسی داشته باشد.

عزیزنژاد یادآور شد: حاکمیت و آحاد مردم در اجتماعی شدن سلامت نقش اساسی و تعیین‌کننده داشته و این ۲ گروه باید به وظیفه خود عمل نمایند تا اجتماعی شدن سلامت محقق گردد.

وی تاکید کرد: با سبک زندگی سالم، درصد بسیاری از بیماری‌ها و حوادث قابل‌ پیشگیری بوده که نتیجه اجرای آن، جلوگیری از هدر رفت وقت و هزینه‌ها در خانواده و جامعه است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه