جشنواره علمی پژوهش سراهای هرمزگان برگزار می‌شود


جشنواره علمی پژوهش سراهای هرمزگان برگزار می‌شود

بندرعباس- ایرنا- نخستین جشنواره علمی-پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی هرمزگان اردیبهشت سال آینده برگزارمی شود.

معاون اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: برگزاری این جشنواره با ۱۲ رشته و حدود ۴۰ گرایش با موضوعاتی همچون زیست فناوری، هوافضا، سلول های بنیادی، نانو، انرژی های نوین، کدنویسی، گیاهان دارویی، نجوم، کارآفرینی، علوم انسانی، دریا و مسابقات آزمایشگاهی است.
محمد قویدل روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: دانش آموزان از امروز دوشنبه ۳۰ دیماه ۹۸ تا فرودین سال آینده می توانند با مراجعه به سامانه همگام برای نام نویسی اقدام کنند.
وی بیان داشت: در فراخوانی که پیش از این به مدارس بازگو شده تاکنون ۶ هزار و ۸۱۱ دانش آموز آمادگی خود را اعلام کرده اند که آموزش وپرورش ناحیه یک بندرعباس با یک هزار و ۳۴ نفر بالاترین آمار ثبت نامی را به خود اختصاص داده است.
معاون آموزش وپرورش هرمزگان با اشاره به اینکه این جشنواره در سطح استانی و کشوری و بخش حضوری و غیرحضوری برگزار خواهدشد، گفت: آثار غیرحضوری هفته چهارم اسفند امسال و آثار حضوری هفته اول اردیبهشت ماه ۹۹ داوری می شود.
وی هدف این جشنواره را ایجاد زمینه مشارکت وتقویت مهارت گروهی دربین دانش آموزان با استفاده از محیط های متنوع یادگیری در پژوهش سراهای دانش آموزی عنوان کرد.
قویدل افزود: ایجاد زمینه برای طراحی و انجام طرح های تحقیقی-پژوهشی و فناوری دانش آموزی و نیز تقویت وتعمیق فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش های فردی و گروهی در بین دانش آموزان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
۲۲ منطقه آموزشی استان هرمزگان دارای پژوهش‌سرای دانش آموزی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا