از موسسات آموزشی غیرمجاز تا تعطیلات زمستانی در تقویم آموزشی


در بسته نسخه امشب به موضوع موسسات آموزشی غیرمجاز و داستان ناتمام طرح تعطیلات زمستانی مدارس پرداخته ایم.

از موسسات آموزشی غیرمجاز تا تعطیلات زمستانی در تقویم آموزشیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا پیامک‌های تبلیغاتی با این عنوان که، «دانشجوی گرامی جهت اطلاع از پذیرش بدون آزمون کاردانی تا دکتری با تضمین قبولی در دانشگاه‌های پیام نور با ما تماس بگیرید»، به تلفن‌های همراه ارسال می‌شوند.

برخی افرادی که به این پیامک‌ها جواب مثبت دادند؛ نه تنها قبول نشدند بلکه هزینه‌های زیادی هم پرداخت کرده‌اند که قابل بازگشت نبوده است. ما هم این موضوع را از معاون آموزشی دانشگاه پیام نور پیگیری کردیم.

مرتضی محسنی، معاون آموزشی دانشگاه پیام نور، بیان کرد: هیچکدام از موسسات که چنین ادعایی می‌کنند، این امکان را ندارند که افراد را بدون آزمون وارد دانشگاه یا موسسات آموزشی کنند. افرادی که تصمیم به شرکت در دانشگاه‌ها یا این موسسات دارند، باید با آزمون وارد شوند و این به معنی سودجویی برخی از موسسات غیرمجاز است.

سوالات دانش‌آموزی را در میز دانش آموزی مطرح کنید

آموزش و پرورشی‌ها می‌گویند؛ تعطیلات زیاد سال تحصیلی جاری باعث شده آنها از برنامه‌های درسیشان عقب بمانند؛ این موضوع عاملی شد تا دوباره ماجرای تغییر تقویم آموزشی بر سر زبان‌ها بیفتد.

محسن حاجی‌زاده، وزیر آموزش و پرورش در این باره، بیان کرد: اگر سال تحصیلی به همین میزان باشد، امکان اجرای برنامه درسی‌مان وجود ندارد زیرا پایان سال تحصیلی در خرداد تعریف شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما یک لایحه‌ای مبنی بر اینکه تعطیلات زمستانی به جای تعطیلات تابستانی باشد، به مجلس ارائه کرده ایم و منتظر هستیم تا این طرح، اجرایی شود.

سوالات پزشکی را در میز پزشکی مطرح کنید

روی میز دانش آموزی ما نظراتی با این موضوع گذاشته بودید، چرا طرح رتبه‌بندی شامل نیروهای خدماتی آموزش و پرورش نمی‌شود؟ و چرا در طرح رتبه‌بندی، خدماتی‌ها و سرایدارها دیده نشده‌اند؟.

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: طبق قانون ما باید تمام کسانی که در طرح رتبه‌بندی مشاغل معلمان هستند را وارد نظام رتبه‌بندی کنیم اما برای کارکنان اداری و نیروهای خدماتی برنامه مشخصی داریم که در قالب برنامه فوق‌العاده‌های خدماتی کشور پیش‌بینی شد.

سوالات دانشجویی را در میز دانشگاه مطرح کنید

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر بتوانیم طرح فوق‌العاده را افزایش بدهیم، نیروهای خدماتی و اداری از این مزایا بهره‌مند می‌شوند. امیدواریم هرچه سریعتر مجوزهای لازم داده شود تا این طرح در سال آینده اجرایی شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در