میزبانی از مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای، تبلیغات استکبار را خنثی کرد


میزبانی از مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای، تبلیغات استکبار را خنثی کرد

بجنورد- ایرنا- رییس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: برگزاری مسابقات جهانی این رشته در استان مرزی خراسان شمالی، هجمه تبلیغاتی دشمنان را، که به دنبال ناامن جلوه دادن ایران اسلامی بودند، بی‌اثر کرد.

محسن مهرعلیزاده عصر دوشنبه در آیین افتتاحیه سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، اظهار داشت: استکبار جهانی پس از دریافت سیلی انتقام ملت ایران، یک فضای تبلیغاتی برای ناامن جلوه دادن ایران به راه انداخت اما امروز ما بدون هیچ مشکلی در این منطقه مرزی بیش از ۱۰۰ ورزشکار را به نمایندگی از سراسر جهان میزبانی می کنیم.

وی با گرامیداشت یاد شهیدان مقاومت و شهدای جانباخته سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: خوشحالم که با اراده فدراسیون جهانی، ورزش زورخانه ای و فدراسیون ملی این مسابقات در خراسان شمالی در نهایت امنیت برگزار می شود که نشان از ایرانی یکپارچه با امنیتی مثال زدنی دارد.

وی افزود: فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای، اقدام ابتکاری ایران است که بیش از ۸۰ کشور در آن عضو هستند و مسابقات آن در چهار قاره جهان برگزار می شود و برای رونق بیشتر آن، با کمک کارشناسان و مربیان این رشته، آموزش های لازم به دیگر کشورها داده خواهد شد.
مهرعلیزاده تاکید کرد: ایرانیان به فراگیری این ورزش افتخار می کنند زیرا که ورزشکاران سایر کشورها با فراگیری قوانین این ورزش وارد گود می شوند و این موجب ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در دنیا است.
استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین اظهار داشت: این استان، که مردم آن در قالب این رویداد مفتخر به میزبانی از ورزشکاران ۲۰ کشور جهان هستند، زادگاه سه هزار شهید بزرگوار است که به عنوان بخشی از ایران بزرگ از امنیتی کم نظیر برخوردار است.
محمدعلی شجاعی افزود: ورزش در جهان پیام آور صلح و آرامش است و این یکی از ارزشمندترین آرمان های انقلاب است. ملت ایران مدافع صلح است اما در برابر زیاده گویی کوتاه نخواهد آمد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تسلیت به خانواده جانباختگان سانحه اخیر سقوط هواپیما، گفت: این ضایعه را به مدیران و ورزشکاران اوکراینی حاضر در این مسابقات نیز د تسلیت می گویم.
در آیین افتتاحیه این رویداد بین المللی، ورزشکاران و تیم های حاضر در این مسابقات از مقابل جایگاه و تماشاچیان رژه رفتند که اعضای تیم عراق با تصویری از شهید ابومهدی المهندس، از فرماندهان حشد الشعبی، که ۱۳ دیماه به همراه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، هدف حمله تروریستی آمریکا قرار گرفته بود، گام به سالن مسابقات گذاشتند.

در این آیین که با حضور انبوه جوانان و مردم ورزش دوست خراسان شمالی برگزار شد، همچنین از یک ورزشکار اوکراینی حاضر در این رقابت ها، به پاس همدردی با خانواده جانباختگان سانحه هوایی اخیر قدردانی شد.

علاوه بر ایران، ورزشکارانی از لهستان، استونی، ترکیه، قبرس، مجارستان، کره جنوبی، اوکراین، آذربایجان، بنگلادش، هندوستان، اندونزی، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، عراق، افغانستان، تانزانیا، اوگاندا، زیمباوه و کامرون در این مسابقات شرکت دارند.

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، با حضور ۱۰۰ ورزشکار از ۲۱ کشور در سالن ورزشی سالوک دانشگاه بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان