تحریم های اخیر آمریکا تاثیری بر منطقه گل گهر سیرجان نخواهد داشت


تحریم های اخیر آمریکا تاثیری بر منطقه گل گهر سیرجان نخواهد داشت

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم اخیر شرکت گل گهر توسط آمریکا تاثیری در پویایی و روند رو به پیشرفت صنعت و معدن در منطقه گل گهر سیرجان نخواهد داشت.

شهباز حسن پور افزود: شاید در برخی نقاط کشور، تحریم صنعت فولاد مشکلات کمی را به وجود آورد اما از آنجا که چرخه تولید فولاد در منطقه گل گهر سیرجان تکمیل شده است، این تحریم بر منطقه گل گهر تاثیری ندارد.

وی ادامه داد: با تدبیر مدیران شرکت های منطقه گل گهر سیرجان، کارخانجات این منطقه بسیاری از تجهیزات و قطعات خود را از قبل تهیه و تامین کرده اند. از سوی دیگر نیاز داخل کشور به محصولات فولادی منطقه گل گهر آن میزان هست که نیاز به صادرات آنها را مرتفع کند.

حسن پور اظهار کرد: سیرجان به یک شهر فولادی تبدیل شده است و روند تولید فولاد در این شهرستان و شهرستان بردسیر رو به پیشرفت خواهد ماند و تحریم های اخیر تهدیدی برای صنعت فولاد و صنعت حمل و نقل در این منطقه ایجاد نمی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به چشم انداز ایجاد شده در منطقه گل گهر سیرجان اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم بر اساس چشم انداز منطقه گل گهر در چند سال آتی، تولید محصولات شرکت های منطقه گل گهر سیرجان به ۱۰ میلیون تن در سال افزایش دهیم، موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای نزدیک به ۱۰ هزار نفر دیگر در این منطقه را فراهم می کند.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه داری آمریکا اخیرا شرکت های گل گهر، مس و ۱۳ شرکت معدنی، صنعتی و فولادی دیگر را در لیست تحریم های خود قرار داده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر