90 درصد از مصوبه‌های شورای آموزش و پرورش اصفهان اجرایی شده است 


90 درصد از مصوبه‌های شورای آموزش و پرورش اصفهان اجرایی شده است 

اصفهان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت :90 درصد از مجموع 2 هزار و 39 مصوبه شورای آموزش و پرورش استان به مرحله اجرا در آمده که در نوع خود قابل توجه است.

محمد اعتدادی روز دوشنبه در همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان با حضور استاندار اصفهان اظهار داشت: در مجموع ۳۳۱ جلسه شورای آموزش و پرورش در سال ۹۷ در استان تشکیل شده که بیشترین سهم مصوبه‌های اجرایی مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، عمرانی، رفاهی، خدماتی و مالی است.

وی با بیان‌اینکه در مجموع ۳۶ شورای آموزش و پرورش با ۵۳۱ عضو در استان تشکیل می‌شود، اضافه کرد: موضوع آموزش و پرورش همواره در اولویت کار فرمانداران شهرستان‌ها به‌عنوان رییسان شوراهای آموزش و پرورش قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بااشاره به‌اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش شامل ۲۲ ماده، ۲۱ تبصره و ۸ بند در راستای ارتقا کیفیت آموزشی است، افزود: امروز همه مسوولان به اهمیت آموزش و پرورش در راستای تحقق توسعه پایدار واقف‌اند و اهتمام جدی به برگزاری منظم جلسه‌های این سازمان دارند.

وی خاطرنشان کرد: سیاستگذاری، اجرا و نظارت به‌عنوان سه اصل اساسی شوراهای آموزش و پرورش و از جمله اهداف آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.
اعتدادی، کاهش تمرکز، تحقق مشارکت مردم، نظارت مردم، عدالت آموزشی، مشارکت دستگاه‌ها و گسترش فضاهای آموزشی را از دیگر اهداف شوراهای آموزش و پرورش برشمرد و گفت: همایش امروز به پاس قدردانی از زحمات اعضای شوراهای آموزش و پرورش تشکیل شده و با توجه به شاخص‌های ابلاغ شده از تعدادی از شوراهای شهرستان‌ها به‌عنوان شوراهای برتر تقدیر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: نگاه فرابخشی به دستگاه عظیم آموزش و پرورش با تصویب شورای آموزش و پرورش انجام شده و اعتقاد داریم مجموعه آموزش و پرورش هیچ وقت به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشد و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر همین موضوع تأکید دارد.

همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان اصفهان با حضور استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش، فرمانداران، بخشداران، ائمه جمعه و سایر اعضای شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شماره سه شهر اصفهان برگزار شد.

در پایان این همایش از تعدادی از رییسان شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که در ارزیابی شاخص‌ها، رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند با حضور استاندار اصفهان قدردانی شد.

شوراهای آموزش و پرورش به‌منظور بهره‌گیری از مشارکت فعال و هم‌اندیشی خیرین و ظرفیت‌های مردمی و دیگر سازمان‌ها در راستای ارتقای تعلیم و تربیت تشکیل می‌شود.
قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مشتمل بر ۲۲ ماده و ۲۱ تبصره در ۲۶ دی ۱۳۷۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی و در ۲۹ دی ۱۳۷۲ به تایید شورای نگهبان رسید.

بیش از ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج