دیوارهای زندان اسکندر مقدونی مرمت شد


دیوارهای زندان اسکندر مقدونی مرمت شد

«علی اصغر صمدیانی» معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از مرمت دیوارهای کاهگلی زندان اسکندر در بافت تاریخی یزد خبر داد و اظهار کرد: این مرمت به صورت تراشیدن کاهگل‎های فرسوده و ته‎کش و روکش کاهگل های دیواره زندان با استفاده از مصالح گل سرندی، کاه نرمه و گچ یزد انجام شد. در سال‎های ابتدایی ساخت این بنا، از آن...

یزد معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از مرمت دیوارهای کاهگلی زندان اسکندر مرمت و بازسازی شد.

«علی اصغر صمدیانی» معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از مرمت دیوارهای کاهگلی زندان اسکندر در بافت تاریخی یزد خبر داد و اظهار کرد: این مرمت به صورت تراشیدن کاهگل‎های فرسوده و ته‎کش و روکش کاهگل های دیواره زندان با استفاده از مصالح گل سرندی، کاه نرمه و گچ یزد انجام شد.

در سال‎های ابتدایی ساخت این بنا، از آن برای زندانی کردن تبعیدیان اسکندر مقدونی استفاده می‎شد که به مرور به مدرسه بسیار مهمی تبدیل و ۸ قرن افراد سرشناسی در آن به تحصیل و تدریس مشغول شدند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اضافه کرد: معماری زندان اسکندر نسبت به دوران خود بی نظیر بوده و دارای گچبری ها و تزئینات زیبایی با آبرنگ طلایی و لاجوردی بوده که بخش اعظم آن از بین رفته است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان