از شناسایی کانون بوهای نامطبوع تهران تا آلودگی هوا در مازندران


از شناسایی کانون بوهای نامطبوع تهران تا  آلودگی هوا در مازندران

استان ها - ایرنا - پرشدن مخازن سد های سیستان و بلوچستان، شناسایی کانون های بوی نامطبوع تهران، احداث شهرک گیاهان دارویی، بسته بودن راه ارتباطی روستاها به دلیل بارش برف و خطر آلودگی هوا در مازندران از اهم خبرهای 24 ساعت گذشته استان ها بود.

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود.

افتتاح چند طرح آموزشی در چابهار
وزیر آموزش و پرورش با حضور در مناطق سیلزده چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان چند پروژه آموزشی از جمله مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه «شهیدحسین علیمرادی» روستای« عورکی» این شهرستان را با اعتبار ۱۰۵ میلیارد ریال افتتاح کرد.
محسن حاجی میرزایی همچنین کلنگ مدرسه رادو دج با ۹ کلاس درس و مدرسه بلنگی شهرستان چابهار با ۹ کلاس درس را به زمین زد.
این پروژه آموزشی در زمینی به مساحت ۲ هزار متر و زیربنای ۸۵۰ مترمربع ساخته می‌شود.

سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی هلدینگ ثروت‌آفرینی در مازندران
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران میزان سرمایه‌گذاری هلدینگ ثروت‌آفرینی استان را در یک دوره پنج ساله پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
مهدی گلچوب افزود : قرار است یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این سرمایه در داخل استان تامین شود و بقیه را یک سرمایه گذار مازندرانی که هم اکنون خارج از استان حضور دارد ، تامین خواهد کرد.

۲۴۷ میلیون مترمکعب آب در سدهای ایلام ذخیره شده است
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهای سه‌گانه این استان شامل چم گردلان ایلام، دویرج دهلران و کنگیر ایوان بیش از ۲۴۷ میلیون مترکعب است.
احسان یارمحمدی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری آبی تاکنون ۹۴ میلیون مترمکعب حجم ورودی آب به سدهای سه گانه استان بوده است که از این میزان سد چم گردلان ایلام ۱۹ میلیون مترمکعب، دویریج دهلران ۶۷ و سد کنگیر ایوان نیز ۹ میلیون متر مکعب ورودی آب داشته است.

سیل حدود یکهزار میلیارد ریال به شبکه آب روستایی هرمزگان خسارت زد
سیل هفته گذشته در استان هرمزگان، براساس برآورد اولیه حداقل یک هزار میلیارد ریال خسارت به شبکه آب روستایی (توزیع و انتقال) این استان وارد کرد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به دنبال این سیل بیش از ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب روستایی خسارت دیده که عمده این خسارت ها در مسیر رودخانه ها بوده است.

۶۵ درصد مخازن سدهای سیستان و بلوچستان پر است
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهای استان ۶۵ درصد حجم کل مخازن است.
اتابک جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حجم فعلی سدهای استان نسبت به سال آبی قبل ۲۰۲ درصد افزایش یافته است.


کانون‌های بوی نامطبوع تهران شناسایی شدند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: بر اساس آخرین جلسه هوای پاک در استانداری تهران سه مجموعه آرادکوه، دام گستر و فاضلاب جنوب تهران کانون انتشار بوی نامطبوع پایتخت است.

شهرداری مشهد ۱۳۳ هزار میلیارد ریال از دستگاه‌های دولتی طلب دارد
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: میزان بدهکاری دستگاه‌های دولتی به شهرداری مشهد ۱۳۳ هزار میلیارد ریال برآورد می شود که بخش مهمی از آن مربوط به درآمدهای پایدار است.
محمد رضا حیدری افزود: پارسال برای وصول این مطالبات تلاش‌های خوبی صورت گرفت و مبلغ ۴۴ هزار میلیارد ریال از میزان طلب شهرداری از دولت از طریق تهاتر تسویه شد.

شهرک گیاهان دارویی در گالیکش احداث می‌شود
استاندار گلستان اعلام کرد: در آینده‌ای نزدیک یکی از بزرگترین شهرک‌های گیاهان دارویی کشور با مشارکت و همکاری جهاد دانشگاهی در شهرستان گالیکش در شرق این استان احداث می‌شود.

تعدیل کردستان در انگلیس رقابت می‌کند
فیلم کوتاه تعدیل به نویسندگی و کارگردانی کیوان سروری از تولیدات حوزه هنری استان کردستان به جشنواره فلیم دانشجویی انگلیس ((Dirigo international film festival راه پیداکرد.
این جشنواره دانشجویی که ششمین دوره آن در کشور انگلستان در حال برگزاری است، قرار است روز( ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰ ) هفتم بهمن برندگان خود را از میان شرکت کنندگان از سراسر دنیا انتخاب کند.

رییس پلیس پایتخت: نبود امنیت در ورزشگاه‌های ایران دروغ است
رییس پلیس پایتخت با کذب خواندن نظر «ای اف سی» مبنی بر نبود امنیت برای برگزاری مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در ایران گفت: امنیت تمام مسابقات ورزشی را تامین می‌کنیم.
سردار حسین رحیمی نظرات مسئولان فوتبال آسیا را غیرقابل قبول خواند و تاکید کرد: به عنوان رئیس پلیس تهران بزرگ اعلام می کنم که این حرف ها، اشتباه و نادرست است.

ایران، قهرمان تیمی ورزش‌های زورخانه‌ای جهان شد
تیم ایران، عنوان قهرمانی بخش تیمی ورزش‌های زورخانه‌ای سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را، که در بجنورد برگزار می شود، کسب کرد.
مسابقات بخش تیمی ورزش های زورخانه ای با حضور ۶ تیم ایران، آذربایجان، بنگلادش، افغانستان، عراق و اوگاندا روز دوشنبه در چهارچوب سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در سالن ورزشی سالوک دانشگاه بجنورد برگزار شد.

آژیر قرمز آلودگی هوا در مازندران به صدا در آمد
مدیرکل محیطزیست مازندران گفت که وجود ریزگردهای ناشی از خشکی تالاب میانکاله ، افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی در برخی واحدهای بزرگ صنعتی مانند نیروگاه نکا و برج‌سازی‌های غیرمجاز سبب شده است تا این استان به صورت جدی در معرض آلودگی هوا قرار بگیرد.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی در همایش روز ملی هوای پاک در دانشگاه علوم کشاورزی ساری افزود : در شرایط فعلی به طور لحظه ای و موقتی آلودگی در برخی از شهرهای این استان بویژه مناطق مرکزی ایجاد می شود و روند رو به افزایش دارد که باید چاره اندیشی شود.

یک سر تمساح زخمی در سرباز نجات یافت
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک سرتمساح در سرباز که در جریان سیلاب زخمی شده بود توسط یگان حفاظت محیط زیست این استان نجات یافت.
وحید پورمردان به ایرنا توضیح داد: در پی سیل اخیر همان‌گونه که جابجایی تمساح‌ها از زیستگاه‌شان پیش‌بینی شده بود، خوشبختانه با تماس تلفنی یکی از اهالی روستای کشاری در منطقه سرباز مبنی بر مشاهده یک سر تمساح تلف شده در حوالی رودخانه پایین دست سد پیشین گروهی از نیروهای محیط بان مستقر در منطقه به محل مورد نظر اعزام شدند.

راه ارتباطی ۹۰ روستای هشترود مسدود است
رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود گفت: راه ارتباطی ۹۰ روستای شهرستان همچنان مسدود بوده و تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.
علی ابوالحسنی افزود: طی روزهای گذشته تمامی راه های ارتباطی روستاهای هشترود را مسدود کرده بود که تاکنون و با تلاش راهداران، راه ارتباطی بیش از ۵۰ درصد روستاها بازگشایی شده است.
وی گفت: بیشتر روستاهای محاصره شده در برف در غرب شهرستان و در منطقه سهند آباد واقع شده اند.

راه دسترسی ۱۶۴ روستای آذربایجان‌غربی بسته است
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف راه دسترسی به ۱۶۴ روستای استان را بسته است و تلاش‌ها برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.
به گفته بصیر صادق‌پور عوامل راهداری طی چند روز گذشته و پس از بارش برف با تلاش شبانه‌روزی راه‌های اصلی و فرعی استان را در چند نوبت برف‌روبی و نمک‌پاشی کرده‌اند اما با وجود این تلاش‌ها هم‌اکنون راه دسترسی به ۵۰ روستای ارومیه، ۳۵ روستای مهاباد، ۳۰ روستای پیرانشهر، ۲۷ روستای سلماس، هفت روستای سردشت و پنج روستای تکاب بسته است.

تصادف زنجیره ای در تهران ۱۶ مصدوم داشت
تصادف زنجیره‌ای ۲ دستگاه مینی بوس به همراه ۲ خودرو سواری در بزرگراه فتح تهران منجر به مصدومیت ۱۶ نفر شد.
به گفته اورژانس تهران، این حادثه حوالی ساعت ۷ امروز در بزرگراه فتح به سمت تهرانسر رخ داد و به دلایل نامشخص ۲ دستگاه مینی بوس به همراه ۲ دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۶ و ۴۰۵ با یکدیگر برخورد کردند.

افزون بر ۹۱ هزار آسیب دیده سیلاب امدادرسانی شدند
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۹۱ هزار و ۹۷۴ نفر آسیب دیده سیلاب از ۲۰ دی تاکنون در این استان توسط نجاتگران هلال احمر امدادرسانی شدند.
رسول راشکی به ایرنا اظهار داشت: در پی سیل و آب‌گرفتگی در سیستان و بلوچستان ۹۳۳ روستا در ۱۵ شهرستان دچار آسیب شدند که توسط چهار هزار و ۴۶۹ نفر امدادگر در قالب ۹۴۰ تیم عملیاتی به همراه ۷۳۹ خودرو خدمات امدادی به ۹۱ هزار و ۹۷۴ نفر آسیب دیده در سطح استان ارائه دادند.

پیکر "محمد امین جبلی" از شهدای سانحه هوایی در امامزاده صالح (ع) آرمید
پیکر شهید "محمد امین جبلی" از جانباختگان سانحهٔ هوایی اوکراین روز دوشنبه پس از تشییع و طواف مقبره امامزادهٔ صالح (ع) تجریش در محوطهٔ این آستان مقدس به خاک سپرده شد.
مراسم باشکوه تشییع و تدفین شهید جبلی امروز با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، مردم و مسئولان داغدار تهران و شمیرانات برگزار شد.

هیافت‌های تازه علمی در کاشت حلزون شنوایی
دکتر سید بصیر هاشمی رییس مرکز کاشت حلزون شنوایی فارس از دستاوردهای علمی جدید در زمینه کاشت حلزون شنوایی خبر داد و بیان داشت: با استفاده از اعمال جراحی اتولوژی که معادل جراحی گوش و شنوایی است امیدهای تازه برای احیای حس خوب شنیدن در افرادی که از ناشنوایی دو طرفه رنج می برند ایجاد شده است.
دکتر سید بصیر هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : اخیرا عمل مورد اشاره که همان کاشت حلزون شنوایی است در بیمارستان بوعلی سینا شیراز با استفاده از نوعی پروتز جدید با موفقیت انجام شده است .
رییس کمیته کاشت حلزون شنوایی کشور در ادامه گفت: قرار است این پروتز در چند مرکز با تجربه استفاده شود و سپس عمومیت پیدا کند ، تکنیک جراحی در کاشت حلزون با اعمال جراحی اتولوژی با روش‌های پیشین تفاوت دارد .

افزودن سبوس به خمیر نان سنگک سرطان‌زا است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بسیاری از مردم با مراجعه به واحدهای پخت سنگک پاشیدن سبوس روی خمیرنان را درخواست می‌کنند که این کار در هنگام پخت نان موجب سوختن سبوس و تولید کربن می‌کند که بسیار مضر و سرطان زا بوده و علاوه بر آن، هیچ تاثیری بر غنی کردن نان سنگک ندارد.
دکتر محمد رضا صائینی افزود: مصرف نان سنگک از سوی شهروندان زنجانی نسبت به سال های گذشته افزایش یافته که این مهم با توجه به اطلاع رسانی رسانه های گروهی و تعدد این واحدها به وقوع پیوسته است.

پنج غذای سنتی اردبیل ثبت ملی می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با هدف توسعه گردشگری غذا، ثبت ملی شیوه پخت پنج غذای سنتی در این استان عملیاتی می‌شود.
نادر فلاحی روز دوشنبه اظهارداشت: این غذاها شامل قورقا، نخود قورماسی، خینگل، خشیل و ایمام آشی است.

ثبت بیش از ۸۴ میلیون نفر - شب اقامت در خراسان رضوی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۸۴ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۵۹ نفر شب اقامت در استان ثبت شده است.
یوسف بیدخوری افزود: به این ترتیب با ثبت این میزان اقامت به صورت میانگین حدود ۶۰ درصد گنجایش اقامت رسمی استان طی این مدت تکمیل شده است.

گزارش ها و میزگردها
«غفلت از گردشگری زمستانی در آذربایجان‌شرقی»، «برف و سرما در خلخال می‌تازد»، «چالش‌هایی که نشریات چهارمحال و بختیاری این روزها دارند»، «گودبرداری های غیراصولی و تکرار حوادث تلخ در مشهد»، «جولان سگهای ولگرد شهروندان گنابادی را آزرده است»، «سایه سنگین کامیون‌ها در معابر گتوند»، «مرگ پریشان، زوال کافتر، آخرین نفس‌های تالاب‌های آب شیرین فارس» از جمله عناوین گزارش ها و میزگردهای امروز استان ها طی ۲۴ ساعت گذشته است.
«تیر خلاص شورای ترافیک قم به طرح جنجالی تقاطع کیوانفر»، «سد پلرود در شرق گیلان چشم به راه تخصیص اعتبار»، «نیشخند ریزگردها به لبخند آسمان بجنورد»، «پاتوق زیر پل با پایپ»، «شیرین آباد، روستایی که با ایده کارآفرینان قطب تولید کفش شد» و «آلموبُلاغ؛ خوان گسترده طبیعت همدان» در زمره دیگر گزارش ها ومیزگردهای استان ها به شمار می آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...