عملیات اجرایی 116 کیلومتر طرح توسعه ارتباطات روستایی در سنندج آغاز شد


عملیات اجرایی 116 کیلومتر طرح توسعه ارتباطات روستایی در سنندج آغاز شد

سنندج - ایرنا - عملیات اجرایی طرح 116 کیلومتر شبکه فیبر نوری در روستای حسن‌آباد سنندج با حضور استاندار کردستان، مجری طرح Uso شرکت مخابرات ایران و برخی از مسوولان استانی آغاز شد.

استاندار کردستان روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه اظهار داشت: این طرح تاثیر زیادی در رونق بخش‌های کشاورزی، بهداشت و درمان و گردشگری روستاهای تحت پوشش خواهد داشت.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه این پروژه قرار است سال آینده به بهره‌برداری برسد اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در مجموع ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در استان اجرا شود که در فاز اول ۱۱۶ کیلومتر اجرا خواهد شد.

وی بر هماهنگی دستگاه‌های مرتبط برای اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: از فرصت‌ها، پتاتسیل و ظرفیت‌های استان باید استفاده کرد تا در کنار هم خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان نیز اظهار داشت: این طرح برای تامین پهنای باند پایدار و با کیفیت سایت‌های تلفن همراه، اینترنت و مراکز مخابراتی ۳۱ روستای بخش سیروان شهرستان سنندج اجرا می‌شود.

فردین سعیدی اضافه کرد: پروژه شبکه فیبر نوری این روستاها از محل اعتبارات طرح uso وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب طرحی به نام توسعه ارتباطات روستایی (تار) با اعتباری بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال با همکاری مخابرات استان اجرا می‌شود.

وی تعداد خانوارهای مشمول این پروژه را سه هزار و ۹۴۱ خانوار و جمعیت تحت پوشش را ۱۳ هزار و ۴۴ نفر اعلام کرد ِو گفت: ۱۳ سایت تلفن همراه و ۱۷ مراکز مخابراتی از این پروژه بهره‌مند خواهد شد.

مجری طرح Uso شرکت مخابرات ایران نیز گفت: در فاز اول ۱۱۶ کیلومتر شبکه فیبر نوری در کردستان اجرا می‌شود و در فازهای بعدی نیز این رقم به ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

رسول آمویی با بیان اینکه در روستاهای سرواّباد نیز در فاز بعد شبکه فیبر نوری اجرا خواهد شد، اضافه کرد: این پروژه‌ها در قالب ۱۸ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در کشور اجرایی خواهد شد.

وی به تاثیرگذاری این طرح بر توسعه ارتباطات روستایی اشاره کرد و یادآور شد: ساکنان روستای حسن آباد از هفته آینده از تکنولوژی نسل سه و چهار تلفن همراه بهره‌مند می‌شوند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان هم با بیان اینکه این پروژه از چند روز پیش در روستای حسن‌آباد آغاز شده است، افزود: در صورت همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله راه و شهرسازی، پروژه ۱۱۶ کیلومتر فیبر نوری تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

روستای حسن‌آباد در پنج کیلومتری جنوب شهر سنندج در محل گذر ۳۴ روستای منطقه قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا