اردوغان: هنوز نظامیانمان را به لیبی اعزام نکرده‌ایم


اردوغان: هنوز نظامیانمان را به لیبی اعزام نکرده‌ایم

رئیس‌جمهور ترکیه یک روز بعد از پایان کنفرانس برلین درباره لیبی اعلام کرد، ترکیه هنوز نظامیان خود را به لیبی اعزام نکرده و فقط مشاورانش را به این کشور آفریقایی فرستاده است.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز دوشنبه در اظهاراتی تازه درباره مواضع این کشور در قبال لیبی اعلام کرد که حضور ترکیه در لیبی فرصت‌ها برای حصول صلح در این کشور را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: به حضور خود در لیبی ادامه می‌دهیم

به گزارش شبکه «تی‌آرتی»، رئیس‌جمهور ترکیه که روز یکشنبه (دیروز) در نشست یک روزه «کنفرانس برلین» درباره لیبی حضور یافته بود، امروز در اظهاراتی درباره حضور نیروهای ترکیه‌ای در لیبی و لزوم آتش‌بس در این کشور صحبت کرده است.

به گفته رجب طیب اردوغان، حضور ترکیه در لیبی، فرصت‌ها برای رسیدن به صلح را افزایش داده است.

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به تحولات میدانی لیبی اعلام کرد، تنها در صورتی که آتش‌بس‌ اجرایی شود، فرایند سیاسی در لیبی موثر و کارساز خواهد شد.

اردوغان درباره حضور نیروهای ترکیه در لیبی هم توضیحاتی ارائه داد و گفت که کشورش هنوز نظامی به لیبی اعزام نکرده و فقط مشاور و نیروهای آموزش‌دهنده فرستاده شده‌اند.

پیش از این پارلمان ترکیه ۱۲ دی ماه مجوز اعزام نیروی نظامی جهت حمایت از دولت وفاق لیبی را صادر کرده بود. بر اساس لایحه مصوب پارلمان، دولت ترکیه این مجوز را دارد که جهت حمایت از دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» که مورد حمایت جامعه بین‌الملل است، نیرو و تجهیزات اعزام کند.

ترکیه اخیرا به صورت جدی وارد پرونده لیبی شده و رسما از دولت فایز السراج در مقابل دولت حامی ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی حمایت می‌کند.

صحبت‌های امروز اردوغان در حالی مطرح شده که روز گذشته برلین میزبان مقام‌های ارشد کشورهای مختلف شامل ترکیه، روسیه، فرانسه، انگلیس و آمریکا برای بحث بر بحران لیبی بود.

این کنفرانس با صدور یک بیانیه مشترک به کار خود پایان داد؛ بیانیه‌ای که در آن به مواردی چون آتش‌بس در لیبی، متوقف کردن دخالت خارجی و تشکیل یک کمیته نظامی مشترک اشاره شده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا