اخبار کوتاه از سینما| از استقبال کم نظیر مخاطبان آثار فیلم‌های جشنواره فیلم فجر تا رقابت محمودگبرلو، فرزاد حسنی و ضابطیان!


اخبار کوتاه از سینما| از استقبال کم نظیر مخاطبان آثار فیلم‌های جشنواره فیلم فجر تا رقابت محمودگبرلو، فرزاد حسنی و ضابطیان!

به گزارش دیباچه ،تنها دقایقی پس از آغاز پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، حدود ۵هزار و هفتصد سری (حدود پنجاه و هشت هزار قطعه) بلیت اینترنتی با موفقیت فروخته شد. بر این اساس، در...

به گزارش دیباچه ،تنها دقایقی پس از آغاز پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، حدود ۵هزار و هفتصد سری (حدود پنجاه و هشت هزار قطعه) بلیت اینترنتی با موفقیت فروخته شد.

بر این اساس، در نیم ساعت اولیه آغاز پیش‌فروش اینترنتی، ظرفیت فروش بلیت مردمی سینماها در اکثر سالن‌ها بسته شده و در برخی سالن‌ها، تنها تعداد بسیار کمی باقی مانده است.

ظرفیت عمده سالن‌های پردیس سینمایی آزادی و کوروش، کوروش ۲، سینما فرهنگ، سینما باغ کتاب و سینما استقلال به اتمام رسیده است.

بنا بر این گزارش، تمام بلیت‌ها در این سالن‌ها به فروش رسیده و ظرفیت سالن‌های باقی مانده، در حال اتمام است.

استقبال مردم از پیش‌فروش اینترنتی سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر بیش‌تر از سال‌های گذشته گزارش شده است.

درخشش «حوا، مریم، عایشه» در فستیوال « داکا »

« حوا، مریم، عایشه» به کارگردانی صحرا کریمی و تهیه‌کنندگی کتایون شهابی که در جشنواره فیلم داکا در بخش رقابتی فیلم‌های آسیایی حضور داشت موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای هر سه بازیگر فیلم (آرزو آریاپور «حوا»، فرشته افشار «مریم» و حسیبا ابراهیمی«عایشه») شد.

این فیلم که پیش‌تر با شرکت در بخش مسابقه رسمی اوریزونتی ونیز با بازخورد خوب مخاطبان همراه شد، تا کنون در بیش از ۱۷جشنواره از جمله فستیوال فیلم بوسان (کره جنوبی)، میل ولی (آمریکا)، گوا (هند) شرکت داشته است.

«حوا، مریم، عایشه» زندگی سه زن افغان از قشرهای مختلف جامعه افغانستان را به تصویر می‌کشد که هر یک با چالش‌ بزرگی در زندگی مواجه هستند.

پخش بین‌الملل این فیلم را شرکت نوری پیکچرز برعهده دارد.

فیلم سینمایی «حوا، مریم، عایشه» هم اکنون در سینماهای هنر و تجربه ایران در حال اکران است.

از گبر‌لو تا فرزاد‌ حسنی مجریان جلسات پرسش و پاسخ

امسال محمود گبرلو، فرزاد حسنی، منصور ضابطیان و محمدرضا مقدسیان اجرای جلسات پرسش‌وپاسخ جشنواره را در سالن نشست‌های پردیس سینمایی ملت (سینمای رسانه) عهده‌دار خواهند بود.

بر اساس این خبر، امسال همچنین در هر جلسه پرسش و پاسخ، یک منتقد فیلم حضور خواهد داشت.

سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۹۸ همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.

چرنوبیل همچنان افتخار می آفریند

درمراسم حلقه فیلم‌های طلایی، یک جایزه به فیلم «۱۹۱۷» و دو جایزه به سریال «چرنوبیل» اهدا شد. انجمن تدوین صدای آمریکا اهدا کننده این جوایز است.

با اهدای جوایز حلقه فیلم‌های طلایی که از سوی انجمن تدوین صدای آمریکا اهدا می‌شود، «۱۹۱۷»، «فورد در برابر فراری»، «انگل» و «مندلورین» در میان بهترین‌ها جای گرفتند.

در شصت و هفتمین دوره اهدای جوایز تدوینگران صدای سینما که دیشب (یکشنبه۲۹دی) برگزار شد، جایزه اصلی برای بهترین دستاورد در تدوین صدای یک فیلم بلند به «۱۹۱۷» اهدا شد.

این جوایز که در ۲۳ بخش از جمله فیلم بلند و کوتاه تلویزیونی، انیمیشن، مستند و بازی برندگانش را انتخاب می‌کند، جوایزی به «جوجو خرگوش»، «راکت‌من» و «فورد در برابر فراری» هم اهدا کرد که به ترتیب برای بهترین تدوین موسیقی متن، ترانه فیلم و افکت بود.

«انگل» هم بهترین دستاورد تدوین صدا را در یک فیلم خارجی از آن خودش کرد.

در بخش تلویزیونی، «چرنوبیل» ۲ جایزه برد و «بازی تاج و تخت» هم با یک جایزه به خانه رفت. «وو تانگ: یک افسانه آمریکایی» از هولو و «ال‌کامینو: یک فیلم برکینگ بد» از نت فلیکس از دیگر برندگان تلویزیونی این جوایز بودند.

جایزه سالانه یک عمر دستاورد حرفه‌ای در تدوین صدا نیز به سیسیلیا هال از تدوینگران برنده اسکار رسید.

روزهای خوش ویل اسمیت

خبرآنلاین نوشت :ویل اسمیت که چندی پیش با فیلم «مرد دو پیکر» یکی از بدترین اکران‌های عمر هنری‌اش را پشت سر گذاشت، نقش اصلی و ستاره فیلم «پسران بد» است. او در فیلم جدید با آغوش گرم تماشاگران و منتقدان سینما روبه‌رو شده است.

از زمان اکران نخستین قسمت «پسران بد» ۱۷ سال می‌گذرد. آن فیلم با بازی ویل اسمیت و مارتین لارنس روی پرده سینما رفت و پس از آن در سال ۲۰۰۳ قسمت دوم فیلم به بازار سینما عرضه شد.

ویل اسمیت یکی از تهیه‌کنندگان «پسران بد تا آخر زندگی» در کمپانی فیلم‌سازی سونی‌پیکچرز است. کارگردانی این قسمت از «پسران بد» را فیلمسازان جوانی به نام عادل‌ العربی و بلال فلاح به عهده داشتند.

سونی در چند وقت اخیر فیلم‌های موفقی روی پرده سینما فرستاده است که از میان آن‌ها می‌توان به «جومانجی» اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط