طرح ملی دادرس در 13 مدرسه استثنایی کردستان اجرا می‌شود


طرح ملی دادرس در 13 مدرسه استثنایی کردستان اجرا می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده برای روزهای سخت) در 13 مدرسه استثنایی این استان خبر داد.

خلیل رنجبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با همکاری هلال‌احمر و با هدف ارتقای مهارت‌های‌امدادی، آماده‌سازی دانش آموزان با نیازهای ویژه و کاهش آسیب‌های ناشی از مخاطرات در روزهای سخت اجرا می‌شود.

وی افزود: در اجرای طرح ملی دادرس، عملیات امداد و کمک‌های اولیه با هدف توانمندسازی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی به بیش از ۱۶۰ دانش آموز با نیاز ویژه دختر و پسر متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای در ۹ شهرستان و منطقه تابعه ارائه خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه این طرح امسال در ۱۳ مدرسه متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای اجرا می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر این طرح در برخی از مدارس مجری آغاز و در برخی دیگر نیز بزودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دختر و پسر شاغل به تحصیل در این مدارس، با کسب مهارت و آموزش‌های امدادی برای روزهای سخت آماده می‌شوند، یادآور شد: در قالب این طرح، مهارت‌هایی از جمله پناه‌گیری و خروج اضطراری، اطفای حریق، حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، چادرزنی، شکسته‌بندی، آتل‌بندی، پانسمان و بانداژ به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آموزش داده می‌شود.

رنجبر تاکید کرد: اجرای این طرح در مدارس این فرصت را فراهم می‌آورد تا با افزایش سطح توانمندی‌ها، مهارت‌های امدادی، تقویت علم و دانش امدادی دانش آموزان برای تقویت تاب آوری آن‌ها در جامعه فعالیت شود.

وی گفت: آمادگی بیشتر در برابر حوادث ناگوار از اهداف اجرای این طرح است و تلاش می‌شود تا در صورت بروز حوادث و بلایای طبیعی، افرادی که آموزش‌های مورد نیاز را فرا گرفته‌اند، بتوانند امدادرسانی کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: آموزش‌های طرح دادرس به سمتی حرکت می‌کند تا دانش آموزان قدرت مدیریت بحران در روزهای سخت و غیرعادی را داشته باشند و براساس آموخته‌های خود بتوانند در روزهای سخت به مقابله با حوادث ناگوار پرداخته و هوشمندانه اقدام کنند.

در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟