موکب امام رضا (ع) گناباد عازم منطقه سیلزده سیستان و بلوچستان شد


موکب امام رضا (ع) گناباد عازم منطقه سیلزده سیستان و بلوچستان شد

گناباد- ایرنا- رییس نمایندگی ستاد بازسازی عتبات عالیات گناباد گفت: موکب امام رضا (ع) این شهرستان روز دوشنبه عازم مناطق سیلزده استان سیستان و بلوچستان شد.

عبدالجواد سمائی در حاشیه مراسم اعزام این موکب به خبرنگاران گفت: با هدف کمک‌رسانی به سیل‌زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان موکب امام رضا (ع) گناباد به همراه کمک‌های مردم و خیران این شهرستان به این مناطق اعزام شد.

وی افزود: این موکب در منطقه دلگان جنوب استان سیستان و بلوچستان مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور جذب و هدایت کمک‌های مردمی گناباد، قرارگاه کمک‌رسانی سپهبد شهید سلیمانی در این شهرستان راه‌اندازی و تصمیم مقتضی برای ارسال کمک‌های مردمی و استقرار موکب امام رضا (ع) گناباد در منطقه دلگان سیستان و بلوچستان گرفته شد.

سمائی گفت: در این راستا نیروهای آشپز، نانوا و خدمه به همراه کمک‌های مردمی شامل اقلام غذایی مانند آرد، برنج، روغن، حبوبات، گوشت، پنیر و حلوا شکری به مناطق سیل زده اعزام شدند.

وی از ارسال یک دستگاه نانوایی سیار با توان پخت روزانه پنج هزار قرص نان از گناباد به منطقه دلگان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: آشپزخانه موکب یاد شده نیز مدت چهار روز هر روز ۹ هزار پرس غذا بین هموطنان آسیب دیده توزیع می‌کند.

وی از مردم و خیران گناباد خواست کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را برای این منظور به مراکز تعیین شده شامل دفاتر موکب‌ها، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، پایگاه‌های بسیج، بهزیستی و هلال احمر این شهرستان تحویل دهند.

سمائی مهمترین اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان را مواد غذایی نظیر برنج، روغن، گوشت، رب، کنسروجات، حبوبات و امثال آن ذکر کرد.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرقی کشور که از پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و سبب جاری شدن سیل در این استان‌ها شد.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارندگی در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان سیستان و بلوچستان را در پی داشته است.

در این استان ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیل به صورت کلی و جرئی تخریب شده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم این منطقه است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403