روسیه ایران را به پایبندی به تعهداتش در قالب آژانس هسته ای فراخواند


روسیه ایران را به پایبندی به تعهداتش در قالب آژانس هسته ای فراخواند

وزارت خارجه روسیه از همه طرف های توافق هسته ای ایران خواست تا به تعهدات خود در قالب این توافق تامه پایبند بمانند.

به گزارش اسپوتنیک، معاون وزارت خارجه روسیه، سرگی ریابکوف از همه طرف های شرکت کننده در تفاهم نامه هسته ای ایران خواست تا به تعهدات خود پایبند بمانند.

وی در این باره گفت:" مسکو به ایران نسبت به اقدامات شتاب زده برای انصراف از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) هشدار می دهد و از ایران می خواهد به تعهدات خود در قالب آژانس بین المللی انرژی هسته ای پایبند باشد." وی همچنین تاکید کرد: " موضع روسیه در این خصوص برای ایران روشن است."

ریابکوف با اشاره به اظهارات وزیر خارجه ایران گفت: "ما به طرف ایرانی در خصوص اقدامات شتاب زده هشدار می دهیم، از جمله این مربوط می شود به ادامه پایبندی به تعهدات تحت آژانس انرژی هسته ای. ما معتقدیم هیچ دلیلی برای مطرح کردن چنین موضوعی وجود ندارد."

پیش از این، پرس تی وی با استناد به سخنان محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته بود که اگر پرونده برنامه هسته ای ایران برای بحث در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شود، تهران از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) خارج خواهد شد.

وی افزود: "ما همچنین از ایران می خواهیم تا به طور جدی به تعهدات خود در قالب آژانس بین المللی انرژی هسته ای طبق توافق نامه های پادمان و تعهدات مندرج در پروتکل الحاقی عمل کند. همکاران ایرانی به خوبی از این موضع روسیه آگاه هستند."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!