تعطیلی برخی جایگاه‌های سی ان جی غرب مازندران باعث سرگردانی رانندگان شد


تعطیلی برخی جایگاه‌های سی ان جی غرب مازندران باعث سرگردانی رانندگان شد

نوشهر - ایرنا - تعطیلی برخی از جایگاه‌های سی ان جی و فعال بودن تعداد اندکی از نازل‌ها در غرب مازندران باعث سردرگمی رانندگان خودروهای دوگانه‌سوز در این منطقه شد.

به دنبال اجرای طرح ملی سهیمه بندی بنزین و اصلاح مصرف سوخت ، میزان تقاضای رانندگان خودروهای دوگانه سوز برای سوخت گیری در جایگاه های سی ان جی در مازندران بیشتر شده و غیرفعال بودن تعدادی از این جایگاه ها، سبب شده تا رانندگان وسائط نقیله دوگانه سوز در شهرهای گردشگرپذیر غرب مازندران دچار مشکل شوند.

مدتی است که جایگاه سی ان جی در منطقه سردابرود واقع در مسیر جاده ترانزیت رو چالوس - تنکابن و نیز جایگاه سی ان جی در نوشهر غیر فعال شده ضمن اینکه بیشتر جایگاه های سی ان جی در این منطقه با دو تا سه نازل فعال خدمات ارائه می کنند که این وضعیت سبب صفوف طولانی مقابل دیگر جایگاه های سی ان جی این شهرستان ها شده است .

یکی از رانندگان خط نوشهر - چالوس در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که حدود یک هفته ای است که جایگاه سی ان جی نوشهر تعطیل شده رانندگان برای سوخت گیری به جایگاه های کمربندی نوشهر و چالوس مراجعه می کنند که باعث تشکیل صف در جایگاه های سی ان جی در این منطقه شده است.

همت الله محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از طرف دیگر در اکثر جایگاه های سی ان جی در این منطقه تنها با تعدادی نازل ها به خودروها سرویس می دهند که این امر هم به دلیل تقاضای زیاد باعث معطلی زیاد رانندگان می شود.

وی گفت:‌ ادامه دار شدن این وضعیت علاوه بر عوارض روحی و روانی برای بیشتر رانندگان این مسیر به علت بعد مسافت و اتلاف وقت تا حدودی در میزان درآمد روزانه آن ها نیز تاثیر دارد و ضمن آنکه در ارائه سرویس دهی مناسب به مردم و شهروندان این شهر نیز دچار مشکل می شویم.

این راننده مسافربری یکی دیگر از مشکلات جایگاه های سوخت سی ان جی منطقه را افت فشار گاز بیان کرد و گفت: به دلیل فعال نبودن تمامی کمپرسورهای جایگاه سوختگیری با فشار پائین انجام می شود و در نتیجه با طی مسافتی کمی باید مجددا برای سوختگیری به جایگاه مراجعه شود که این امر باعث اتلاف وقت و طولانی شدن صف ها خواهد شد.

یاسوب رضایی دیگر راننده جاده چالوس - تنکابن نیز گفت که مدت ها است جایگاه سی ان جی منطقه سردابرود غیرفعال شده است در حالی که این جاده پیوند دهنده شرق به غرب مازندران و حتی استان گیلان است و تردد خودروها در آن بسیار چشمگیر است و باید مسئولان ذیربط علاوه بر رفع نواقص این جایگاه ها همچنین برای توسعه آن ها نیز تدابیر ویژه ای بیندیشند .

وی افزود: نکته مهم تر آنکه الان در زمانی که میزان تقاضا به علت گرانی شدن بنزین آزاد و پاسخگو نبودن میزان سهمیه بنزین برای سوختگیری گاز سی ان جی زیاد شده بنابراین تعطیلی برخی از جایگاه ها در چنین شرائطی جای تامل دارد .

به گفته وی، لازم است مسوولان ذیربط برای تسهیل در ارائه خدمات سی ان جی رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خودشان قرار دهند.

رئیس امور جایگاه های سی ان جی شرکت پخش ملی فرآورده های نفتی غرب مازندران منطقه چالوس با اشاره به تعطیلی تعدادی از جایگاه های سی ان جی گفت : جایگاه سی ان جی منطقه سردابرود چالوس به علت بی رغبتی جایگاه دار با ادعای نداشتن صرفه اقتصادی اقدام به تعطیلی آن کرده است طبیعتا مسوولان دست اندرکار برابر قانون با او برخورد کرده اند و سعی دارند تا یک سرمایه گذار جدید برای مدیریت این جایگاه انتخاب کنند.

شهرام شیرچی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به علت اساسی تعطیلی جایگاه سالار در نوشهر نیز افزود: این جایگاه نیز دچار نقص فنی شده و هر چند ماهی باید به طور کامل سرویس شود ضمن آنکه اغلب استادکاران برای رفع نواقص فنی کمپرسورها باید خارج از این شهرستان به این منطقه بیایند که این عامل نیز تا حدودی سبب وقفه در فعالیت این جایگاه شده است .

وی ابراز امیدواری کرد که موضوع تسریع در روند فعالیت این جایگاه با جدیت پیگیری شده و امیدوارم تا هفته جاری این نواقص برطرف و دوباره به چرخه خدمات به رانندگان باز گردد.

این مقام مسئول در مورد غیرفعال شدن برخی از کمپرسورها بویژه در کمربندی چالوس نیز گفت که ظرفیت برخی از این کمپرسورها به علت فشار گاز پاسخگو نبوده و به همین خاطر برخی از جایگاه داران ترجیح می دهند یکی از این کمپرسورها را فعال کنند و برای رفع این مشکل باید چاره اندیشی کنند.

افزایش ۳۰ درصدی مصرف سی ان جی غرب مازندران

شیرچی همچنین از افزایش ۳۰ درصدی مصرف گاز در جایگاه های سی ان جی غرب مازندران خبرداد و افزود : پس از اجرای طرح ملی سهمیه بندی بنزین در ۲۴ آبان ماه امسال و نیز گردشگرپذیر بودن شهرستان های ساحلی غرب مازندران، میزان تقاضا برای سوخت گیری خودروها از جایگاه های سی ان جی این منطقه بیشتر شده است.

وی اظهار داشت: حجم گاز مصرفی روزانه جایگاه های سی ان جی به طور میانگین مقدار ۲۳۰ هزار متر مکعب گزارش شده در حالی که این رقم تا پیش از سهمیه بندی بنزین ۱۴۵هزار متر مکعب بوده است .

وی، گرانی بنزین و داشتن صرف اقتصادی برای رانندگان بویژه خودروهای مسافربری را از علت های اساسی افزایش مصرف گاز سی ان جی در این منطقه ذکر کرد و ادامه داد: مساله مهم تر یکی از اهداف عمده شرکت پخش فراورده های نفتی توسعه جایگاه های سی ان جی ، جایگزینی سوخت پاک به جای بنزین به منظور کاهش آلاینده های زیست محیطی است.

شیرچی از دارندگان وسائط نقلیه گاز سوز در این منطقه خواست در صورت هرگونه نارضایتی از عملکرد جایگاه داران سی ان جی مراتب را به شماره ۰۹۶۶۲۲ گزارش دهند تا در کوتاه ترین زمان مشکلات پی گیری شود.

طبق آمار ۲۷ جایگاه سوخت ۲ منظوره و ۱۴ جایگاه تک منظوره در غرب مازندران فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403