خط 10 مترو تهران راه‌اندازی می‌شود


خط 10 مترو تهران راه‌اندازی می‌شود

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: خط 10 مترو در صورت تأمین منابع مالی، از اسفند راه‌اندازی و توسعه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهارداشت: تا پایان دی مراحل انتخاب مشاور طراحی خط 10 مترو نهایی می‌شودهمچنین در صورت منابع مالی، این امکان وجود دارد که از اسفند مقدمات توسعه خط 10 را کلید بزنیم.

وی با اشاره به اینکه خط 10 مترو تهران یک خط شرقی ـ غربی است، عنوان کرد: این خط در مجموع 4 منطقه از شهر تهران را پوشش می‌دهد و با خط یک و نیز با خطوط 3 تا 7 مترو تهران در تقاطع است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: بر اساس برآوردهای اولیه مقرر است 11.5کیلومتر از این خط از منطقه 22 ، 12.5 کیلومتر از منطقه 5، 9 کیلومتراز منطقه یک و 9 کیلومتر نیز از منطقه 4 شهر تهران عبور کند.

امام با بیان اینکه برای این خط تعداد 31 ایستگاه طراحی شده است، خاطرنشان کرد: نقاط مختلفی را برای آغاز عملیات اجرایی در نظر گرفته‌ایم اما بر اساس توجیه اقتصادیی و نیز دیدگاه‌های توسعه شهری بهترین نقطه برای فاز یک، بخش غربی آن است.

وی با اشاره به اینکه برای آغاز عملیات اجرایی هر خط مترو، نیاز به حفر تونل برای جابه‌جایی قطعات و تجهیزات است، گفت: انتهای خط 5 از سمت وردآورد، سه‌راهی خیابان پیامبر در خط 6 و نیز میدان کتاب در خط 7 از جمله این ظرفیت‌ها است.

مدیرعامل شرکت مترو در پایان تاکید کرد: از میان ظرفیت‌های ذکر شده میدان کتاب می‌تواند بهترین گزینه باشد زیرا در حال حاضر یک دستگاه تی بی ام (TBM) آماده که مراحل حفاری خود را برای خط 7 به پایان رسانده است در این نقطه قرار دارد. این دستگاه حفار قرار بود با تفکیک قطعات از این نقطه خارج شود اما به عنوان یک ظرفیت در این نقطه نگاه داشته شده تا به محض تامین منابع مالی وارد فاز عملیاتی خط 10 شویم.

به گزارش فارس، جلسات جذب سرمایه‌گذار برای آغاز عملیات اجرایی خط 10 در حال جریان است و این خط بر اساس تصمیم شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و نیز دستور شورای شهر تهران اولین خط از خطوط مترو تهران است که بر اساس الگوی مشارکت عمومی و خصوصی اجرایی می‌شود.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در