پلاک های غیربومی، مقصر 65 درصد تصادفات جاده‌ای در استان مرکزی


پلاک های غیربومی، مقصر 65 درصد تصادفات جاده‌ای در استان مرکزی

عصر خودرو- رییس پلیس راه استان مرکزی گفت: 65 درصد مقصر تصادفات در جاده های استان، پلاک‌های غیربومی هستند.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ ایرج کهریزی، امروز دوشنبه در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی که در معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، به ارائه گزارش عملکرد 9 ماهه پلیس راه استان پرداخت و افزود: در حوزه تصادفات فوتی 3 درصد افزایش داشته ایم، اما در زمینه تعداد متوفیان تصادفات جاده ای با کاهش 3 درصدی مواجه هستیم.

وی با اشاره به افزایش 12 درصدی تصادفات جرحی طی 9 ماهه سال 98 در استان مرکزی گفت: 31 درصد تصادفات در محورهای فرعی و روستایی، 26 درصد در محورهای اصلی، 24 درصد در آزادراه ها و 15 درصد در بزرگراه‌های استان مرکزی رخ داده است.

کهریزی بیان کرد: 63 درصد تصادفات مربوط به سواری، 16 درصد کامیون و تریلر، 11 درصد وانت، 8 درصد موتورسیکلت، یک درصد اتوبوس و یک درصد عابر پیاده بوده است و بیشترین تصادفات با 17 درصد مربوط به خودروی پراید می شود.

وی بیشترین تعداد متوفیان را 43 نفر در آزادراه ساوه - تهران، 38 نفر در آزادراه ساوه - همدان، 32 نفر در محور قدیم ساوه - تهران، 19 نفر در کنارگذر شمالی اراک و 16 نفر در محور اراک - قم عنوان کرد و گفت: 45 درصد تصادفات شامل واژگونی، 38 درصد برخورد دو خودرو با هم، 9 درصد برخورد خودرو با موتور و هشت درصد خودرو با عابر پیاده بوده است.

رییس پلیس راه استان مرکزی افزود: 68 درصد تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو بدلیل خستگی و خواب آلودگی، 19 درصد تجاوز به چپ، 6 درصد تخطی از سرعت مجاز، چهار درصد رعایت نکردن حق تقدم و دو درصد تغییر مسیر ناگهانی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه 62 درصد فوتی ها در صحنه و 38 درصد در بیمارستان به ثبت رسیده است، 73 درصد متوفیان را مرد و 27 درصد را زن عنوان کرد.

کهریزی افزود: از مجموع پلاک های مقصر در تصادفات، 65 درصد غیر بومی و 35 درصد بومی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات با آمار 23 درصدی در ساعات 16 تا 20 رخ داده است، افزود: کل ترددها در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در محورهای مواصلاتی استان مرکزی چهار درصد رشد داشته است به این صورت که 165 میلیون تردد در بازه زمانی مذکور در سال گذشته به 172 میلیون تردد رسیده و تردد سواری سه درصد و تردد خودروهای سنگین 6 درصد افزایش یافته است.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی