11پاتوق معتادان در دوگنبدان پاکسازی شد


11پاتوق معتادان در دوگنبدان پاکسازی شد

گچساران- ایرنا- شهردار دوگنبدان گفت: 11 نقطه مخروبه و پاتوق معتادان در دوگنبدان که موجب نگرانی مردم شده بود با همکاری نیرو انتظامی  تخریب و پاکسازی شد.

مسعود ظفری روز دوشنبه در نشست مبارزه با مواد مخدر در گچساران افزود: این پاتوق ها در مسکن مهر، شهرک نفت، ۱۰۸ دستگاه، رادک، لبنان، پاسداران این شهرستان بوده که از حالت پاتوق معتادین هم اکنون خارج شده است.

وی بیان کرد: همچنین یک هکتار از بیشه زارهای منطقه رادک که محل تجمع بیش از ۲۰ نفر از معتادین روزانه بود پاکسازی شده و بزودی پس از دادن مجوز از سوی دستگاه های متولی به پارک نیزار تبدیل خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی گچساران نیز در این نشست گفت: یکهزارو ۱۲۴ نفر امسال به کمپ های نیمه اقامتی ترک اعتیاد این شهرستان مراجعه کردند که از این تعداد ۸۸۴ نفر بومی بوده است.

مهران کشاورز افزود: ۶مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد پنج مرکز ترک اعتیاد مختص آقایان و یک مرکز ترک اعتیاد مختص بانوان است.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکل معتادین بهبود یافته ، اشتغال است و این امر باعث می شود تا پس از مدتی بار دیگر این افراد به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کنند.

کشاورز طول مدت درمان معتادان مراجعه کننده به کمپ ها را ۲۸روز اعلام کرد.

وی عملکرد مراکز ترک اعتیاد این شهرستان را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ماهانه بطور متوسط ۲۵ نفر به این مراکز درمانی مراجعه می کنند.

رئیس اداره بهزیستی گچساران متوسط سن افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی ترک اعتیاد زیر پوشش بهزیستی این شهرستان را ۲۰ تا ۳۵ سال اعلام کرد و افزود: حمایت از خانواده معتادان در زمان ترک اعتیاد، برگزاری کلاس های فنی و حرفه ای، و ارایه خدمات و آموزش از اقدامات مهم این اداره در زمینه پیشگیری و حمایت از خانواده معتادان این شهرستان است.

وی اظهار داشت: ۲۷ نفر از معتادین بهبود یافته برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک های عامل معرفی شدند که از این تعداد تاکنون ۱۲ نفر موفق به دریافت تسهیلات اشتغالزایی شدند.

معاون فرماندار گچساران در این نشست کنترل راههای مواصلاتی، اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده، استفاده از ظرفیت و تشکل های مردمی را از مهمترین برنامه های این ستاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر ذکر کرد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان