خشونت پلیس فرانسه در مهد دموکراسی در رسانه های غربی هم جنجالی شد


خشونت پلیس فرانسه در مهد دموکراسی در رسانه های غربی هم جنجالی شد

پلیس فرانسه که بارها به دلیل رفتارهای خشونت‌آمیز علیه معترضان با انتقادهای شدید از جمله نهادهای اروپایی روبرو شده، بار دیگر با از سرگیری خشونت‌های خود در سال میلادی جدید و دستگیری معترضان، جنجال‌آفرین شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با وجود انتقادهای شدید احزاب و گروه‌های مختلف در داخل کشور و اتحادیه اروپا و در حالی که دولت مکرون نسبت به روند اعتراض‌ها به سرعت موضع گرفته و اظهارنظر می‌کند، با این وجود دست پلیس این کشور را باز گذاشته تا از هیچ‌گونه اعمال خشونتی علیه معترضان دریغ نکنند.

به گزارش روز دوشنبه شبکه تلویزیونی «ب.اف.ام» فرانسه، انتشار ویدئویی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس فرانسه با یکی از معترضان که به طور گسترده در فضای مجازی و رسانه‌ها پخش شده، بار دیگر جنجال برانگیز شده و دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه را در معرض انتقادهای شدید قرار داده است.
این فیلم ۴۰ ثانیه‌ای که از جریان شصت و دومین هفته اعتراضی جنبش جلیقه زردها در روز شنبه(۲۸ دی) در پاریس توسط « دیوید دوفرزن » روزنامه‌نگار آزاد منتشر شده، مردی افتاده روی زمین را نشان می‌دهد که از سوی ماموران پلیس فرانسه مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
این فرد مقابل یک پنجره یک فروشگاه دراز کشیده و با وجود خونریزی، پلیس فرانسه در حال ضربه زدن بر سر و صورت اوست.

این شبکه تلویزیونی، ضرب و شتم پلیس فرانسه را وحشیانه توصیف و اضافه کرد: این تصاویر، از آن زمان تاکنون در شبکه‌های اجتماعی بسیاری پخش شده و از دیروز (یکشنبه ۲۹ دی) موضوع تحقیقات پلیس قرار گرفته است.
طبق ویدئوی منتشر شده، پلیس فرانسه فرد را بیش از حد بالا برده و چندین بار از ناحیه صورت او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. به گفته دوفرزن، این فیلمبرداری حوالی ساعت ۱۴ به وقت محلی روز شنبه در منطقه « گر دو له » انجام شده است. به گفته او، پلیس دست فرد معترض را بسته بود.

در ویدئویی دیگر که توسط خبرگزاری فرانسه از این فرد منتشر شده، در زاویه‌ای دیگر، فرد مضروب روی شکم دراز کشیده است در حالی که به دست‌های او دستبند زده شده بود؛ زمانی که پلیس زانوی خود را روی بازوی فرد فشار می‌دهد، او گریه می‌کند.
این رسانه فرانسوی، از گشایش دو پرونده تحقیقات درخصوص ضرب‌وشتم پلیس در جریان اعتراض‌های روز شنبه گذشته خبر داده است.
براساس اعلام این شبکه،‌ در جریان تظاهرات روز شنبه جلیقه‌زردها در پاریس که معترضان علیه اصلاحات بازنشستگی نیز در کنار آنها راهپیمایی کردند، گفته شده ۶۰ نفر دستگیر شدند که ۴۵ نفر آنها همچنان در بازداشت پلیس هستند.

جنبش ضد نظام سرمایه‌داری و اعتراض‌ها علیه سیاست های دولت امانوئل مکرون در فرانسه که با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری از ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۶ آبان ۹۷) در سراسر فرانسه آغاز شد، شنبه گذشته به هفته شصت و دوم خود رسید.
اعتصاب‌های علیه اصلاحات بازنشستگی نیز ه از پنجم دسامبر ۲۰۱۹(۱۴ آذر )۹۸ آغاز شده همچنان به روند خود ادامه می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل