42 فقره وام خوداشتغالی به بهبودیافتگان اردستانی پرداخت شد


42 فقره وام خوداشتغالی به بهبودیافتگان اردستانی پرداخت شد

کاشان- ایرنا- رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: 42 فقره وام خوداشتغالی در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد بهبود یافته در سال‌جاری پرداخت شده است.

محمدعلی مطلب‌زاده روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردستان افزود: ۵۰ درصد وام خوداشتغالی سهمیه بهزیستی به بهبودیافتگان اختصاص یافته و در مجموع ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی بیان کرد: مرکز متادون درمانی با ۲۷۰ نفر بیمار زیر پوشش، مرکز مشاوره، کمپ ترک اعتیاد و کنگره ۶۰ با ۶۴ بیمار در حال درمان و ۲۵ خانواده در حال آموزش، کار درمان معتادان را به صورت جدی پیگیری می‌کنند که موفقیت‌های خوبی هم تاکنون داشتند.

رییس اداره بهزیستی اردستان اضافه کرد: اولویت این مجموعه بحث آموزش است که در این راستا با همکاری دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها کار آموزش مربیان و اولیای مدارس، دانشجویان، کارگران و کارمندان انجام می‌شود.

به گفته وی، هفت کارخانه اعلام آمادگی کردند که کارگران معتاد خود را برای درمان معرفی کنند که این کار نیز در حال انجام است.

کارشناس بهداشت روان شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز تشریح کرد: امسال تعداد چهار هزار و ۹۵۲ نفر در گروه سنی ۱۵ تا ۶۰ ساله از نظر اعتیاد و مصرف مشروبات الکلی غربالگری شدند.

فاطمه امیرانی افزود: جواب آزمایش ۲۷۷ نفر از این تعداد مثبت بود و تاکنون مداخلات روان‌شناختی بر روی ۱۸ نفر انجام شده است.

وی با اشاره به آموزش ۶۷۱ نفر از اولیا و دانش‌آموزان و ارایه مشاوره رایگان به بیش از ۳۰۰ نفر تصریح کرد: تعداد ۱۱ هزار و ۴۱۷ نفر نیز در ۶ مرکز سلامت تحت غربالگری سلامت روان قرار گرفتند که نتیجه آزمایش ۱۱۲۸ نفر مثبت بود و در زمان حاضر ۸۰ درصد آنها در حال درمان هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان در ادامه این نشست یادآور شد: مصرف مواد مخدر موجب بروز بسیاری از بیماری‌ها در جامعه می‌شود و هزینه سنگینی را به دولت تحمیل می‌کند.

علیرضا فرح‌بخش افزود: مواد مخدر در کنار تحمیل هزینه زیاد درمانی به کشور، مشکلات اجتماعی مانند فقر، طلاق و از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ها، دزدی، سایر آسیب‌های اجتماعی و بالا رفتن آثار روانی را به دنبال دارد که می‌طلبد همه برای پیشگیری از آن تلاش کنند.

وی با گلایه از انفعال برخی دستگاه‌ها با وجود ابلاغ طرح جامع تاکید کرد: هر چقدر در بحث پیشگیری و آموزش تلاش شود، از هزینه‌های این آسیب‌ کاسته می‌شود؛ هرکسی در خطر آلوده شدن می‌تواند قرار داشته باشد و از این رو کار در این زمینه نوعی سرمایه‌گذاری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان اضافه کرد: کار آموزش‌، تبلیغات، فرهنگ‌سازی و پیشگیری به صورت مستمر، موثر و هدفمند ادامه یابد و اداره‌ها و موسسه‌های دولتی باید به موضوع حساسیت و توجه کافی داشته باشند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...