رییس اتاق بازرگانی فارس: فشار مالیاتی منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی نشود


رییس اتاق بازرگانی فارس: فشار مالیاتی منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی نشود

شیراز- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور، نباید اجازه داد که فشار مالیاتی منجر به تعطیلی کسب و کار و واحدهای تولیدی استان شود.

جمال رازقی دوشنبه در نشستی با بازرگانان فارس افزود: در چنین شرایطی که اقتصاد کشور با مشکلات بسیاری مواجه هست نباید انتظار کسب درآمد مالیاتی از محل پرداخت مالیات توسط واحدهای تولیدی داشته باشیم بلکه دستگاه مالیاتی باید همراهی بیشتری با واحدهای تولیدی داشته باشد.
وی ادامه داد: به رغم تمام این مشکلات بخش دولتی بیشتر به دنبال تامین عمده درآمد مالیاتی کشور از بخش تولید است.
او اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی باید فعالیت‌های خود را بر بخش‌هایی که فرار مالیاتی دارند متمرکز کند و بر واحدهای تولیدی شناسنامه‌دار فشار نیاورد که در نهایت این روند منجر به تعطیلی آنها و افزایش بیکاری می شود.
رییس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: بین مودیان مالیاتی که به دلیل شرایط اقتصادی قادر به پرداخت مالیات نیستند با کسانی که اقدام به فرار مالیاتی می‌کنند تفاوت بسیار وجود دارد و انتظار داریم که مسئولان هم این مهم را درک کنند.
رازقی افزود: پیشنهاد مشخص ما این است که در خصوص پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های تولیدی و معوقات آنها، ابتدا و قبل از صدور اجراییه و ابلاغ آن و مسدود کردن حساب‌ها توسط اداره مالیاتی استان، در فواصل زمانی مختلف اقدام به صدور اخطاریه برای واحد تولیدی شود تا واحد تولیدی کمتر متضرر شوند و هماهنگی لازم را برای رفع مشکل انجام دهند.
او گفت: آمادگی داریم برای جلوگیری از وارد آمدن فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی استان، جلسه‌های مستمری را با سازمان امور مالیاتی برگزار و موارد را با ارائه راهکار اجرایی بررسی کنیم.
رتبه هفتم فارس در بحث امنیت سرمایه‌گذاری در کشور
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم گفت: بر اساس آمار، جایگاه استان فارس در بحث امنیت سرمایه‌گذاری در کشور از رتبه ۱۸ در زمستان ۹۶ به رتبه هفتم کشور در بهار ۹۸ رسیده است.
یلدا راهدار افزود: این در حالی است که فضای سیاسی و اقتصادی کشور طی حدود یک و نیم سال گذشته برای جذب سرمایه‌گذار با مخاطراتی مواجه شده و در بسیاری موارد، تحریم‌ها باعث خروج سرمایه و یا کاهش ورود حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به کشور و استان شده است.
وی ادامه داد: شاخص کلی امنیت سرمایه‎گذاری در استان نیز در بهار ۹۸ نسبت به فصل گذشته به میزان سه و ۲ دهم درصد بهبود یافته و نسبت به میانگین کشوری در بهار امسال حدود ۲ و ۶ دهم درصد مطلوب‌تر شده است.
راهدار گفت: این در حالی است که در بهار، تابستان و پاییز پارسال وضعیت استان نسبت به میانگین کشوری مطلوب نبوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!