گُل، تماس‌های خط ملی اعتیاد را اشغال کرده است


گُل، تماس‌های خط ملی اعتیاد را اشغال کرده است

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی و مسئول خط ملی اعتیاد گفت: مردم در تماس با خط ملی مشاوره اعتیاد به شماره 09628 درباره تمام مواد مشاوره می‌گیرند اما اکنون بیشتر تماس‌ها مربوط به مصرف گُل است.

گُل، تماس‌های خط ملی اعتیاد را اشغال کرده است
به گزارش فانوس، ماریت قازاریان روز دوشنبه افزود: فراوانی تماس ها به معنای این نیست که اغلب مصرف کنندگان گل مصرف می کنند بلکه تماس های مرتبط با گل بیشتر است.

وی ادامه داد: مصرف کنندگان یا دوستان و خانواده های آنان با خط ملی اعتیاد تماس می گیرند و به طورمثال این سئوال ها را مطرح می کنند: «آیا گل اعتیاد است»، «آیا می توانیم گل را مصرف کنیم»، «شوهرم گل مصرف می کند، این ماده اعتیاد آور نیست»، «آیا گل عوارض دارد».

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی و مسئول خط ملی اعتیاد گفت: گاه نیز افرادی تماس می گیرند و می پرسند «همسرم گل مصرف می کند؛ آیا به زندگی به او ادامه دهم؟» که در اینگونه موارد کارشناسان مربوطه آنها را به صدای مشاور به شماره ۱۴۸۰ ارجاع می دهند.

قازاریان یادآور شد: مشاوران متخصص در خط ملی مشاوره اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸، معتادان و خانواده های آنان را راهنمایی می کنند که چگونه به خود یا خانواده آنها کمک کنند؛ خدمات مشاوره ای همچنین درباره پیشگیری از مصرف مواد نیز هست.

خط ملی مشاوره اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ هر روز از ساعت ۸ تا ۲۰ آماده پاسخگویی و مشاوره به افرادی است که درباره اعتیاد، داروهای مخدر و نحوه استفاده از آن، اطلاعات تخصصی می خواهند.

نشانی نزدیک ترین مراکز درمانی ترک اعتیاد نیز از طریق این خط قابل دسترسی است. محرمانه بودن تماس ها و حفظ مسائل اخلاقی یکی از ویژگی های مرکز است که موجب جلب اعتماد تماس گیرندگان شده است.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارند که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند