سیل حدود یکهزار میلیارد ریال به شبکه آب روستایی هرمزگان خسارت زد


سیل حدود یکهزار میلیارد ریال به شبکه آب روستایی هرمزگان خسارت زد

بندرعباس- ایرنا- سیل هفته گذشته در استان هرمزگان، براساس برآورد اولیه حداقل یک هزار میلیارد ریال خسارت به شبکه آب روستایی (توزیع و انتقال) این استان وارد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال این سیل بیش از ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب روستایی خسارت دیده که عمده این خسارت ها در مسیر رودخانه ها بوده است.

امین قصمی با بیان اینکه مشغول برآورد دقیق میزان خسارت ها هستیم، افزود: از زمان فعالیت سامانه بارشی هفته قبل و وقوع سیل در شرق هرمزگان، آب ۳۳۵ روستا در شهرستان های جاسک و بشاگرد قطع شد.

وی ادامه داد: به دنبال این حادثه، آب ۲۹۶ روستا در همان مقطع وصل و آب ۳۹ روستا با ۱۰ هزار نفر جمعیت به دلیل از دسترس خارج شدن منابع تولید آب و تخریب ۱۰۰ درصدی چاه های تامین آب، همچنان با قطعی مواجه است.

قصمی خاطرنشان کرد: در تلاش برای وارد کردن منابع آبی جدید در این روستاها هستیم و تا زمان رفع کامل مشکل، آبرسانی بوسیله ۱۱ تانکر انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تصریح کرد: در مناطقی که مسیر دسترسی آنها از بین رفته، آب بسته بندی توزیع می شود و با بازگشایی مسیرها روند آبرسانی مطلوب تر خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت آب شهر جاسک گفت: وضعیت توزیع آب شهر جاسک از جمعه گذشته به حالت عادی برگشته و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

به دنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ و سیریک در ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.

طبق اعلام مسوولان، سیل اخیر حداقل ۹ هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های استان هرمزگان در دو شهرستان جاسک و بشاگرد وارد کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود