مشاغل مزاحم و صنوف آلایندۀ کرمان ساماندهی می‌شوند


مشاغل مزاحم و صنوف آلایندۀ کرمان ساماندهی می‌شوند

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، از شناسایی و ساماندهی مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده در آینده خبر داد و گفت : این مشاغل به زمین‌هایی در چهار منطقه‌ی شهری که به بزرگراه دسترسی دارند، منتقل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمود ایرانمنش اظهار داشت: «بعضی از مشاغل به دلیل مزاحمت‌های زیست محیطی، مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده محسوب می‌شوند و بیشتر، رفاه و آسایش شهروندان را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند».

وی ادامه داد: «این مشاغل از نظر مکان‌یابی مشکل دارند و در بافت مسکونی و بافت‌های غیر متجانس قرار گرفته‌اند و برخی دیگر به واسطه‌ی ضعف تکنولوژی و یا تعدد واحدهای کارگاهی به‌صورت کالبدی و محیطی، مزاحمت‌هایی را برای بافت شهری ایجاد می‌کنند».

ایرانمنش، ایجاد مزاحمت در ساخت‌های همجوار، آلودگی‌های صوتی و بروز مسائل ترافیکی و اکولوژی شهری را به عنوان دیگر مسائل و مشکلات این مشاغل اعلام کرد و گفت: «به زودی در نشستی که با شهرداران مناطق برگزار می‌شود، چهار زمین در چهار منطقه‌ی شهری که به بزرگراه دسترسی دارند، شناسایی و مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده به این نقاط منتقل می‌شوند».

وی اضافه کرد: «کار ساماندهی مشاغل آلاینده به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم با اجرای این طرح در زیباسازی چهره شهر و سلامت شهروندان نقش مهمی را ایفا کنیم».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قرارداد امری تا 2027 تمدید شد