مدیران فرهنگی از شأن دانشجویان صیانت کنند


مدیران فرهنگی از شأن دانشجویان صیانت کنند

لاری گفت: باید شرایط در دانشگاه‌های علوم پزشکی به گونه‌ای باشد که دانشجویان برای فعالیت قانونی و مجوزدار به مراکز خارج از دانشگاه احضار نشوند.

مدیران فرهنگی از شأن دانشجویان صیانت کنند

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین روز از «نشست سراسری مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور» روز گذشته (یکشنبه) در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این مراسم لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به تحولات اتفاق افتاده در دوران مدیریت مدیران کل اسبق و سابق فرهنگی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: تشکل‌های دانشجویی به سمت چندقطبی شدن رفته است و زمینه فعالیت نهاد‌های دانشجویی دیگر هموار شد به طوری که تعداد نهاد‌های دلنشجویی چندین برابر شد.

او ازود: کیفی‌سازی فعالیت نهاد‌های دانشجویی، از برنامه‌های پیش‌روی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت است.

معاون وزیر بهداشت انتخاب مدیر فرهنگی را کاری سخت و مبتنی بر شناخت عمیق دانست و گفت: در برخی حوزه‌ها نظیر حوزه دانشجویی شیوه مدیریت به طورعینی قابل اندازه‌گیری است و مدیر دانشجویی باید شخصی باشد که توانایی اجرایی خوبی داشته باشد، اما فعالیت‌های فرهنگی مبتنی بر معیار‌های کیفی است که به طور عینی قابل ارزیابی و سنجش نیست، بنابراین انتخاب مدیر فرهنگی کاری سخت و سنجش اثربخشی فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی پیچیده است.
او کار فرهنگی را مبتنی بر عشق به فرهنگ و خلوص در فعالیت‌ها دانست و بیان کرد: سیاست ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت این است که شرایط را به خوبی ایجاد کنیم تا دانشجویان علوم پزشکی به صورت چندبعدی رشد پیدا کنند و بتوانند در آینده تاثیرگذارتر عمل کنند. باید شرایط در دانشگاه‌های علوم پزشکی به گونه‌ای باشد که هر دانشجویی با هر علاقه‌ای بتواند در زمینه مورد علاقه خود امکان فعالیت داشته و زمینه بروز و ظهور استعدادش فراهم باشد.

تمام فعالیت‌های کشور باید برپایه اقتصاد مقاومتی باشد

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: در حال حاضر کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد و باید تمام فعالیت‌های آن مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد و تمام امور فرهنگی باید با توجه به میزان بودجه تنظیم شود. با این وجود، اما نباید هیچ برنامه فرهنگی اثربخش را به دلیل مشکلات بودجه‌ای تعطیل کرد. ما باید در شرایط فعلی سبک‌زندگی مبتنی بر آرامش‌روانی را بیشتر رواج دهیم و لازم است که کار‌های فرهنگی را با شدت بیشتری دنبال کنیم.

لاری گفت: دانشجویان نباید برای فعالیت‌های قانونی و مجوزدار به مراکز خارج از دانشگاه احضار شوند و در این زمینه مدیران فرهنگی باید زمینه را به گونه‌ای فراهم کنند که شرایط مناسبی برای دانشجو فراهم شود و از شأن او صیانت شود.

او درباره بودجه معاونت فرهنگی در بودجه سال آینده گفت: اکنون دنبال جذب منابع بیشتر در حوزه فعالیت‌های فرهنگی هستیم. در این زمینه با حفظ ظرفیت قانونی موجود و جذب منابع مالی جدید پیگیر بودجه ۹۹ هستیم. چون نتیجه رایزنی‌ها و چانه‌زنی‌ها از کمیسیون تلفیق بیرون نیامده و قطعی نشده است نمی‌توان به صورت قطعی تصوری از بودجه سال آتی به دست داد.

معاون وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به رشد متوازن نهاد‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: تمام فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی از اهمیت بالایی برخوردار باید هستند و باید کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، نشریات دانشجویی، شورا‌های صنفی، تشکل‌های اسلامی، انجمن‌های ورزشی و دیگر نهاد‌های دانشجویی به صورت همزمان رشد کنند و رشد کاریکاتوری آن‌ها قابل قبول نیست. باید در زمینه رشد فعالیت‌های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و صنغی عادلانه رفتار کنیم تا رشد متوازن را در بین نهاد‌های دانشجویان شاهد باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره فعالیت‌های آتی این معاونت صریح کرد: درحال حاضر پروژه کارتابل فرهنگی یا سامانه جامع فعالیت‌های فرهنگی درحال پیگیری است. امیدواریم با رونمایی این کارتابل فرهنگی بتوانیم داده‌ها و اطلاعات آنلاین دانشجویان و کارشناسان را تجمیع و گردآوری کنیم. متاسفانه این اطلاعات را به طور جامع نداریم و برای تصمیم گیری نیازمند چنین داده‌هایی هستند. علاوه بر اینکه کارتابل فرهنگی زمینه صرفه‌جویی در زمینه تبلیغات سنتی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری