10 هزار وانت بار برون شهری در خراسان رضوی فعالیت دارند


10 هزار وانت بار برون شهری در خراسان رضوی فعالیت دارند

مشهد-ایرنا- 10 هزار و 342 دستگاه وانت بار برون شهری در خراسان رضوی کارت هوشمند این نوع وسیله نقلیه را دریافت کرده‌اند و فعالیت دارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت : این تعداد کارت هوشمند از سال ۹۴ تا پایان آذر ماه ۹۸ برای ناوگان وانت‌بارهای برون شهری استان صادرشده و خراسان رضوی جایگاه دوم را از نظر تعداد این ناوگان در کشور به خود اختصاص داده است.

ابراهیم نصری افزود: فعالان صنفی در این حوزه حمل و نقلی برای دریافت سهمیه سوخت علاوه بر اینکه ملزم به داشتن کارت هوشمند وسیله نقلیه شده‌اند باید برای رانندگان این ناوگان نیز کارت هوشمند رانندگان دریافت کنند.

وی ادامه داد: پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین تا پایان آذرماه امسال ۳۷۴ راننده در خراسان رضوی کارت هوشمند رانندگان ناوگان وانت بار برون شهری را دریافت کرده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی آغاز طرح ساماندهی ناوگان وانت بار برون شهری را مهرماه ۹۸ اعلام کرد و گفت: برای تخصیص سهمیه بنزین به ناوگان وانت بارهای بین شهری دارا بودن کارت هوشمند رانندگان و ناوگان، مجوز فعالیت صنفی و بارنامه جهت حمل محموله های بار الزامی است و البته این سهمیه بر اساس میزان پیمایش ناوگان به وانت بارها تخصیص خواهد یافت.

نصری افزود: این وانت بارها باید کمتر از ۲۰ سال عمر داشته باشند و دارای گواهی نامه معاینه فنی مجاز و معتبر، کارت وسیله نقلیه و بیمه نامه شخص ثالث باشند، همچنین داشتن حداقل مدرک تحصیلی یعنی پایان مقطع ابتدایی، گواهینامه رانندگی و سن بالای ۲۳ سال برای راننده ناوگان الزامی است.

۴۹ هزار راننده در قالب ۶۳۱ شرکت در بخش حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای در خراسان رضوی فعالیت دارند.

همچنین سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن کالای دارای بارنامه، ۲۰ میلیون مسافر دارای صورت وضعیت و حدود چهار میلیون تن کالای ترانزیتی و صادراتی توسط ناوگان جاده‌ای خراسان رضوی جابه‌جا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی