یک درخت بلوط با 20 سانتیمتر قطر چند ساله است؟


یک درخت بلوط با 20 سانتیمتر قطر چند ساله است؟

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک درخت بلوط حداقل 50 سال طول می کشد تا به ثمر برسد.

«گودرز باقری فرد» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: جهت حفاظت، صیانت و بهره برداری از منابع طبیعی نیازمند نگاه فرابخشی هستیم چرا که اداره منابع طبیعی به تنهایی جوابگو نیست و باید حمایت و تقویت شود.

وی اظهارکرد: جنگل های حوزه زاگرس(بلوط) حفاظتی هستند و مهمترین مزیت این جنگل ها تولید آب، حفظ خاک و تعدیل آب و هواست.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ارزش و اثرات جنگل های زاگرس قابل حساب نیست چرا که در ذخایر منابع آبی و تعدیل درجه حرارت موثرند. مردم به صورت سنتی از میوه این جنگل ها استفاده می کنند جنگل نشینان نیز از چوب خشک آن ها بهره می برند.

باقری فرد تصریح کرد: قانون مجوزی برای تولید صنعتی چوب و میوه جنگل های حفاظتی بلوط نداده است، یک درخت بلوط حداقل ۵۰ سال طول می کشد تا به ثمر برسد بنابراین قانون اجازه استفاده تجاری و صنعتی از این جنگل ها را نداده است چون زمان زیادی برای جایگزین شدن نیاز دارد.

وی ادامه داد: یک درخت بلوط با قطر ۱۸ تا ۲۰ سانتی‌متری حداقل ۱۰۰ سال عمر دارد بنابراین این درخت به راحتی قابل احیا نیست.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و ۴۲۶ هزار هکتار جنگل و مرتع وجود دارد که از این میزان ۴۰ هزار هکتار بیابان، ۷۷۴ هزار هکتار جنگل و ۵۵۲ هزار هکتار مرتع است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر