247 میلیون مترمکعب آب در سدهای ایلام ذخیره شده است


247 میلیون مترمکعب آب در سدهای ایلام ذخیره شده است

ایلام - ایرنا - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهای سه‌گانه این استان شامل چم گردلان ایلام، دویرج دهلران و کنگیر ایوان بیش از 247 میلیون مترکعب است.

احسان یارمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری آبی تاکنون ۹۴ میلیون مترمکعب حجم ورودی آب به سدهای سه گانه استان بوده است که از این میزان سد چم گردلان ایلام ۱۹ میلیون مترمکعب، دویریج دهلران ۶۷ و سد کنگیر ایوان نیز ۹ میلیون متر مکعب ورودی آب داشته است.

وی افزود: حجم مخزن سد ایلام ۶۴ میلیون مترمکعب است که با بارندگی های اخیر میزان حجم آب آن به نزدیک ۵۷ میلیون مترمکعب معادل ۹۰ درصد رسیده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان ایلام با اشاره به وضعیت آبی سد دویریج دهلران یادآور شد: میزان حجم نهایی این سد ۲۰۰ میلیون متر مکعب است که هم اکنون حدود ۸۸ درصد حجم آب این سد معادل ۱۷۶ میلیون مترمکعب پر شده است.

یارمحمدی به وضعیت سد کنگیر ایوان نیز اشاره کرد و گفت: حجم کلی سد کنگیر ایوان ۱۹ میلیون متر مکعب است که تاکنون ۱۴ میلیون متر مکعب آن معادل بیش از ۷۳ درصد حجم آن پر شده است.

وی همچنین از رهاسازی ۴۵ میلیون مترمکعب آب از سدهای سه گانه استان(چم گردلان ایلام، دویرج دهلران، کنگیر ایوان) طی دوره یادشده خبر داد و اضافه کرد: این اقدام به منظور کنترل بارش‌های تند سیلابی به اراضی پایین دست رهاسازی شده است.

به گفته وی، رهاسازی این مقدار آب به صورت کنترل شده بوده تا به اراضی پایین دست خسارت و آسیب وارد نشود.

از ابتدای فصل بارش تاکنون شهر ایلام ۲۸۶ میلی متر، ایوان ۲۹۳ میلی متر و دهلران نیز ۱۳۳ میلی متر بارندگی را به خود اختصاص داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس