زمان پایان پروژه مسکن مهر در صدرا/ احداث دومین شهر جدید فارس در لامرد


زمان پایان پروژه مسکن مهر در صدرا/ احداث دومین شهر جدید فارس در لامرد

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهر جدید صدرا در یک جلسه خبری به تشریح وضعیت واحدهای باقیمانده مسکن مهر در این شهر پرداخت و از برنامه‌ریزی برای احداث دومین شهر جدید فارس در جوار منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد و تصمیمات نهایی شده در خصوص راه دسترسی جدید به صدرا را خبری کرد.

خلیل حاجی پور در یک نشست خبری با اشاره به روند 10 ساله احداث واحدهای مسکن مهر در شهر جدید صدرا، گفت: صدرا با در اختیار داشتن 25درصد از حجم کل این پروژه در استان فارس پیشتاز بوده و از 25 هزار واحد اجرایی شده بیش از 24 هزار واحد تحویل داده شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا، حاجی‌پور گفت: 700 واحد از کل 25 هزار واحد مسکن مهر اجرایی شده در صدرا باقیمانده است که این واحدها نیز تا پایان امسال و نهایتا ابتدای سال آینده تحویل خواهد شد.

اجرایی شدن برنامه اقدام ملی مسکن

او به اجرایی شدن طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر صدرا اشاره و خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها 25 هزار واحد از این پروژه عام المنفعه سهم شهر جدید صدرا است که عملیات اجرایی آنها در فازهای اول و دوم شهر جدید ادامه دارد.

حاجی‌زاده ادامه داد: پروژه بزرگ شهر جدید تابناک به عنوان دومین شهر جدید در استان فارس با راهبری شرکت عمران صدرا در بخش منطقه ویژه اقتصادی لامرد با ظرفیت 55 هزار نفری انجام می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به پیشبرد پروژه ها مطابق برنامه زمان بندی بیان کرد: بخش عمده ای از پروژه هایی که سال گذشته آغاز شده امسال به بهره برداری خواهد رسید و با وجود مشکلات اقتصادی هیچ یک از آنها دچار وقفه و رکود نشده است.

وی در ادامه و با بیان اینکه تصفیه خانه و فاضلاب شهر صدرا از دغدغه های اصلی شهروندان است، اضافه کرد: موضوع دفع بهداشتی فاضلاب یکی از چالش های همیشگی صدرانشینان بوده از همین رو با تعاملی که با شرکت آبفا داشتیم مبلغ 6 میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت به شرکت ابفا کمک شد و شهرداری صدرا نیز با خرید پساب فاضلاب به مبلغ ۵ میلیارد تومان به پیشبرد این پروژه حیاتی کمک شیان توجهی کرد. همچنین شرکت آبفا قول داده تا اردیبهشت ماه سال آینده تصفیه خانه مرکزی صدرا با هدف بهبود وضعیت محیط زیستی و رشایت شهروندان به بهره برداری برسد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پکیج سه هزار متر مکعبی تصفیه خانه در فاز دوم صدرا با پوشش ۴۰ هزار نفری امسال به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه نیز تا پایان سال آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا با بیان اینکه یکی از اولویت های ما شفاف سازی در حوزه های مالی و اقتصادی است، گفت: شفاف سازی مزایده ها و مناقصه ها در شرکت عمران از موضوعات ویژه ای بود که اجرایی شده و متقاضیان و پیمانکاران می توانند از روند فروش و واگذاری ها آگاه شوند و این روند موجب رقابت سالم تر بین متقاضیان و پیمانکاران و جذب پتانسیل های کشوری شده است.

اجرای فعالیت‌های عمرانی بیش از بودجه مصوب

او بودجه سال 98 شرکت عمران صدرا را ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر بیش ازدویست میلیارد تومان پروژه شامل فضاهای آموزشی، مجموعه های ورزشی و خدماتی و فرهنگی و احداث راه‌های دسترسی در دست اجرا داریم و این نوید را می دهیم که تا پایان سال خبرهای خوبی را از شرکت عمران صدرا خواهید شنید.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا با اشاره به روند اجرایی احداث راه های دسترسی جدید به این شهر گفت: محور مواصلاتی صدرا به باجگاه بنام شهید سپهبد قاسم سلیمانی در ۲۲ بهمن ماه افتتاح خواهد شد.

حاجی زاده با بیان اینکه راه دسترسی صدرا به شیراز از مسیر تنگ قره پیری از دیگر اولویت‌ها است، گفت: مطالعات و طراحی مسیر تنگ قره پیری طی دو هفته گذشته در شورای ترافیک استان به تصویب رسیده است و با انتخاب پیمانکار با اعتبار صد میلیارد تومانی پروژه وارد فاز اجرایی می شود.

وی افزود: این پروژه ده میلیارد تومان ردیف بودجه دارد و ۵۰ درصد هزینه ها به عهده شرکت عمران صدرا خواهد بود.مدیر عامل شرکت عمران صدرا با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر صدرا عدم وجود آرامستان است، اضافه کرد: کاربری زمین مورد نظر جهت احداث آرامستان در کار گروه زیربنایی استان مصوب شده است و در فاز اول ۵ هکتار از این اراضی تملک خواهد شد.

حاجی زاده با بیان اینکه زمین مورد نظر در محور صدرا به باجگاه است، گفت: به طور کلی موضوع احداث آرامستان در شهر صدرا تا پایان سال حل شده و در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و احداث هتل و دهکده المپیک

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در شهر صدرا افزود: یکی از برنامه های شرکت عمران صدرا در جهت جذب سرمایه گذران حضور در نمایشگاه های مختلف و معرفی ظرفیت ها و بسته های سرمایه گذاری شهر صدرا است که در همین راستا با حضور در نمایشگاه سرمایه گذاری کیش در آبان ماه موفق به جذب سرمایه گذران و انعقاد تفاهم نامه با آنان در حوزه های مختلف سرمایه‌گذاری شدیم.

حاجی زاده با بیان اینکه پروژه های مشارکتی سرمایه گذاری در قالب اجرای پروژه های گردشگری، احداث شهربازی، هتل و پروژه های انتفاعی تجاری مسکونی در قالب برنامه اقدام ملی مسکن است، گفت: بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری ظرف ۶ ماه گذشته به قرارداد و اجرا رسیده است.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه های کلان سرمایه گذاری از توان یک سرمایه گذار خارج است و باید با چندین سرمایه گذار وارد مذاکره شویم، افزود: پروژه ۳۸ هکتاری دهکده المپیک در کنار ورودی شهر صدرا با برآورده اولیه ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه از این نمونه است که با قطری ها در حال مذاکره هستیم. همچنین اولین هتل پنج ستاره در شهرهای جدید سال آینده در صدرا به بهره برداری می رسد.

حاجی زاده با بیان اینکه شهر صدرا در ابتدا شهر خوابگاهی به شمار می رفت، گفت: هم اکنون شهر صدرا با افتتاح راه های دسترسی و افزایش جمیعت به بیش ۲۰۰ هزار نفر دیگر شهر خوابگاهی نیست.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا با اشاره به اهمیت بستر سازی برای رویدادهای فرهنگی در شهرهای جدید گفت: امسال نمایشگاه نقاشان معاصر ایران به همراه رویدادهای فرهنگی خوشنویسی و نمایشگاه های عکس را در دستور کار داشتیم و سمپوزیوم ملی مجسمه سازی با حضور تندیس گران برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

احداث پارک صلح، دارالقرآن و مصلا

وی با اشاره به توجه ویژه شرکت عمران صدرا به مبانی اجتماعی و فرهنگی خاطر نشان کرد: عملیات طراحی و اجرای پارک صلح سعدی با وسعت 40هکتار به اتمام رسیده و به شهرداری صدرا برای بهره برداری تحویل خواهد شد. همچنین دارالقرآن صدرا مشتمل بر مسجد، کلاس های آموزی و فضای خدماتی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان آماده بهره بردای شده است که دهه فجر آغاز به کار خواهد کرد.

حاجی‌زاده توجه به زیرساخت های دانش بنیان را یکی از چشم اندازهای اصلی شهرهای جدید ارزیابی و خاطرنشان کرد: شهر جدید صدرا میزبان پردیس های دانشگاهی متعددی است و این موضوع باید به باروری شهر و رفاه شهروندان کمک کند.

مدیر عامل شرکت عمران و توسعه شهر جدید صدرا همچنین از انتخاب پیمانکار پروژه مصلای این شهر خبر داد و با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه امسال آغاز می‌شود، گفت: مصلای شهر جدید صدرا، بعد از مصلای تهران جامع‌ترین مصلای کشور است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی