برف راه دسترسی به 35 روستای مهاباد را بست


برف راه دسترسی به 35 روستای مهاباد را بست

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف راه دسترسی به 35 روستای بخش خلیفان این شهرستان را بست که تلاش‌ برای بازگشایی راه ارتباطی آنها ادامه دارد.

محسن خادمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف که از اوایل هفته جاری در این شهرستان شروع شده بود، باعث ایجاد اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان شده و هم‌اکنون راه دسترسی به ۳۵ روستای این شهرستان را مسدود کرده‌است.

وی اضافه کرد: روستاهای «جانداران»، «سرخاب»، «بینگوین»، «قشقون علیا و سفلی» از جمله روستاهایی هستند که راه دسترسی به آنها مسدود شده و تلاش‌ برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از بازگشایی راههای اصلی، برف‌روبی راه‌های فرعی و روستایی این شهرستان آغاز شده‌است، افزود: نیروهای راهداری هم‌اکنون راه دسترسی به ۶۵ درصد روستاهای این شهرستان را برف‌روبی و نمک‌پاشی کرده‌اند.

«خادمی» در خصوص کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی این شهرستان نیز گفت: به علت رطوبت هوا و مه غلیظ، دید افقی نیز در گردنه‌های این شهرستان به کمتر از ۲۰ متر کاهش یافته و در سایر محورها نیز به کمتر از ۱۰۰ متر رسیده است که رانندگان باید هنگام تردد ضمن احتیاط کامل از چراغ مه‌شکن نیز استفاده کنند.

وی افزود: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

وی با اشاره به انباشت یک‌هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های این شهرستان برای طرح زمستانی، گفت: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06