والیبالیست مهابادی هدایت تیم‌های پایه باشگاه «لوبلیانا» اسلوونی را برعهده گرفت


والیبالیست مهابادی هدایت تیم‌های پایه باشگاه «لوبلیانا» اسلوونی را برعهده گرفت

مهاباد- ایرنا- رییس هیات واالیبال مهاباد گفت: «آکو کریمی» والیبالیست و مربی بین‌المللی والیبال این شهرستان با عقد قراردادی رسمی هدایت تیم‌های نوجوانان و جوانان باشگاه لوبلیانا (Ljubljana Volley) اسلوونی را برعهده گرفت.

هیرش وقاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: «کریمی» که دارای مدرک مربیگری سطح ۲ بین‌المللی والیبال است با درخواست مسوولان باشگاه «لوبلیانا» برای یک فصل هدایت این تیم را در رده سنی نوجوانان و جوانان برعهده خواهد داشت.

وی ادامه داد: «کریمی» در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به عنوان مربی در همین تیم فاتح جام قهرمانی سوپرلیگ نونهالان کشور اسلوونی شده بود.

وی اضافه کرد: اولین اردوی آماده‌سازی تیم والیبال «لوبلیانا» به درخواست این مربی جوان مهابادی در کمپ تمرینی «دراش» واقع در شهر «ماریبور» یکی از مجهزترین کمپ‌های تمرینی اروپا برگزار خواهد شد.

رییس هیات واالیبال مهاباد اظهار داشت: «کریمی» مهرماه گذشته نیز برای چهارمین سال پیاپی به عنوان اولین لژیونر تاریخ والیبال این شهرستان قرارداد خود را به عنوان بازیکن در پست پاسور با این تیم اسلوونیایی تمدید کرد.

وی اظهار داشت: لیگ دسته اول کشور اسلوونی جزو لیگ‌های پویا و معتبر اروپاست که با حضور ۱۰ تیم در حال برگزاری است.

این جوان شایسته مهابادی از داوران ملی فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران نیز محسوب می‌شود؛ وی نامزد داور بین‌المللی والیبال است که موفق به حضور در قضاوت فینال جام ملت‌های آسیا و لیگ جهانی والیبال شده و بازی‌های حساسی چون ایران - لهستان، ایران- ایتالیا و آرژانتین - ایتالیا را داوری کرده‌است.

«کریمی» متولد سال ۱۳۷۰ و دانشجو دکترا در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه لیوبلیانا بوده و همزمان به عنوان رییس کمیته مربیان هیات والیبال مهاباد نیز مشغول به فعالیت است.

مهاباد یکی از قطب‌های رشته والیبال در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و هم‌اکنون بیش از ۱۰ بازیکن از این شهرستان در سطح‌های مختلف والیبال کشور مشغول به فعالیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران