پیشگیری از اعتیاد باید محله محور باشد


پیشگیری از اعتیاد باید محله محور باشد

تبریز- ایرنا- فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد در جامعه باید محله محور بوده و به صورت عام اجرا شود.

داود گرشاسبی روز دوشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان مرند افزود: ما باید تلاش کنیم با افزایش روابط بین بخشی و انجام با کار تیمی در حوزه پیشگیری و درمان عمل کنیم.
وی اظهار داشت: همچنین کار تیمی در حوزه پیشگیری باید با حضور کلیه نهادهای تربیتی صورت گیرد.
فرماندار ویژه مرند با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مسوولیت اجتماعی گفت: ضروری است با ارائه آموزش های لازم، خود مردم را نیز در حوزه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر وارد کنیم.
وی تاکید کرد: افراد باید مسوولیت پذیر بوده و در مقابل کسانی که آسیب پذیر هستند احساس مسوولیت کنند.
گرشاسبی همچنین ضمن اشاره به ضرورت وجود مشاوره های پیش از ازدواج خاطرنشان کرد: بسیاری از تبعاتی که در موضوع ازدواج پیش می آید، بخاطر عدم انجام مشاوره است لذا همه باید سعی کنند رفتارهای احساسی را در امر ازدواج کاهش داده و آن را به مسیر عقلانی ببرند.
وی در ادامه بر انجام غربالگری توسط نهادهای متولی تاکید کرد و گفت: ما می توانیم با انجام اقدامات مقابله ای، به اهداف خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر برسیم.
فرمانده انتظامی مرند نیز ضمن ارائه آمار کشفیات مواد مخدر در ۱۰ ماه گذشته ابراز داشت: در طول ماههای گذشته، کلاسهای آموزشی مختلف در سطح مدارس و ادارات مختلف برگزار شده و از این جهت نسب به سال گذشته با افزایش حدود ۱۰ درصدی مواجه هستیم.
کاظم دهقانی افزود: در این دوره ها، برای تعداد ۱۴ هزار نفر آموزش ارائه شده که در مقایسه با قبل، افزایش ۲۷ درصد داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در