راه اندازی تاکسی اینترنتی از سال آینده در جزیره کیش


راه اندازی تاکسی اینترنتی از سال آینده در جزیره کیش

سرپرست حمل و نقل عمومی کیش از اجرای طرح جدید نرخ گذاری تاکسی های این جزیره براساس پیمایش و تاکسیمتر به جای سامانه منطقه ای خبرداد.

ناصر مغاری روز گذشته(۲۹ دی ماه) در نشستی خبری، افزود: این طرح با تایید شورای شهر و تصویب شورای ترافیک از روز یکشنبه ۲۲ دی، در سطح جزیره به اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: در قالب این طرح از این پس نرخ کرایه‌ تاکسی های جزیره کیش بر اساس محاسبه تاکسیمتر تعیین میشود و همه رانندگان موظف به رعایت نرخ های جدید هستند.

مغاری اضافه کرد: در اجرای این طرح ۴۴ نقطه در سطح جزیره مشخص شده و نرخ هر مسیر، براساس جی پی اس و کیلومتر مسافت سه ورودی مشخص شد، ورودی شهر ۷۵۰۰ تومان، تا ۷ کیلومتر و هرکیلومتر پیمایش ۷۷۵۰ تومان، بالای ۷ کیلومتر ۸۸۵۰ تومان و دو مسیر دور شامل فرودگاه و نوارساحل غربی جزیره به ترتیب ۱۹۴۰۰تومان و ۲۴۰۰۰ تومان نرخ گذاری شده است.

مدیر حمل و نقل عمومی کیش ادامه داد: ابتدای خط سیر تاکسی های خطی " از سفین " تا "مرجان" که قبلا نرخ آن ۴۵۰۰ بوده است و در واقع به ۵ منطقه و یا ۵ ایستگاه تقسیم شده بود، در حال حاضر به ۵۵۰۰ افزایش یافته و بستگی به مقدار مسافتی که طی می شود این مبلغ بین ۳ تا ۵۵۰۰ تومان متغیر است.

رانندگان مینی بوس موظفند صندلی‌های نا ایمن وسط را جمع آوری کنند

مغاری در رابطه با کمبودهای ناوگان مینی بوسرانی کیش گفت: صندلی‌های وسط مینی بوس‌ها غیر قانونی نصب شده اند و به دلیل اینکه استاندارد نیستند شرکت های بیمه، صندلی های وسط مینی بوس‌ها را بیمه نمی‌کنند بنابراین با همکاری پلیس راهور در حال جمع آوری صندلی‌های وسطی مینی بوس‌ها هستیم بطوری که شرط صدور و تمدید کارت تردد راننده گان مینیبوس ها منوط به برچیدن صندلی‌های غیر مجاز خواهد بود.

وی بیان کرد: با چند شرکت داخلی جهت وارد کردنمینی بوس های جدید و افزودن به ناوگان مینی بوسرانی کیش مذاکراتی مهم صورت گرفته و تا آغاز نوروز ۹۹ با افزایش تعداد ۵۰ دستگاه مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کیش بخشی از نیاز مردم و گردشگران در این حوزه برطرف خواهد شد.

سرپرست حمل و نقل عمومی کیش در خصوص آمار ناوگان حمل و نقل کیش، خاطرنشان کرد: تعداد ۷۹ دستگاه مینی بوس، ۱۲۸ دستگاه تاکسی خطی و ۵۵۹ دستگاه تاکسی تلفنی در حال حاضر به این حوزه مهم خدمات ارائه می‌دهند.

مغاری بیان کرد: بیش از ۱۰۰ شرکت حمل و نقلی اعم از رنت کارها و حمل و خدمات بار درون شهری و برون شهری تحت پوشش ما قرار گرفتند.

وی افزود: متأسفانه تا زمان شروع مدیریت بنده هیچ گونه پرونده و اطلاعاتی از این تعداد شرکت در دسترس نبود با تدابیر صورت گرفته ضمن تشکیل پرونده و آنالیز شرکت‌ها و رانندگان و خودروها شیوه نامه‌های در جهت ساماندهی و اجرایی قوانین و راهبردها و رعایت نرخ نامه برای این شرکت‌ها طراحی و تدوین و در شورای ترافیک تصویب شده و بزودی ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

راه اندازی تاکسی های اینترنتی

مدیر حمل و نقل عمومی کیش همچنین از راه اندازی تاکسی اینترنتی در کیش خبر داد و افزود: با توجه به تجربه موفق تاکسی‌های اینترنتی در اکثر شهرهای پر تردد و گردشگری که مسافران با نظم بیشتری جابجا می‌شوند، در جزیره کیش نیز جای خالی تاکسی اینترنتی احساس می‌شد لذا تحقق این طرح در دستور کار قرار دارد.

ویاز کیشوندان و گردشگران محترم خواست تا از طریق سامانه ۱۴۱ و یا تماس با شماره تلفن های ۴۴۴۲۳۴۱۳-۰۷۶ و ۴۴۴۲۰۰۸۶-۰۷۶ انتقادات و پیشنهادات خود را با مسئولان حمل و نقل عمومی کیش مطرح کنند.

مدیر حمل و نقل کیش در پایان این نشست یادآوری کرد: در شش ماه نخست امسال، یک هزار و ۹۹۴ دفترچه تردد، یک هزار و ۴۹۰ معرفی نامه برای استعلام در حوزه های اماکن، راهور و بهداشت صادر و ۱۳ مجوز فعالیت اقتصادی تمدید شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق