بازسازی مناطق آسیب دیده شرق هرمزگان از سیل به سرعت آغاز می‌شود


بازسازی مناطق آسیب دیده شرق هرمزگان از سیل به سرعت آغاز می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: با برآورد خسارتی که صورت گرفته و گزارش آن به وزارت کشور و هیأت دولت ارائه می‌شود، تلاش می‌کنیم به سرعت روند جبران خسارت های ناشی از سیل در شرق هرمزگان و بازسازی خانه‌های آسیب دیده و سایر تأسیسات و زیرساخت ها آغاز شود.

فریدون همتی شب گذشته(۲۹ دی ماه) در جمع خبرنگاران در خصوص تصمیمات گرفته شده پس از بازدید وزیر راه و شهرسازی از روستاها و مناطق سیل زده شهرستان‌های جاسک و بشاگرد در شرق هرمزگان، عنوان کرد: پس از بارندگی‌های گسترده و کم سابقه و وقوع سیل در شرق هرمزگان، اعضای ستاد مدیریت بحران استان و این شهرستان ها که از قبل آمادگی کامل را داشتند، در مناطق سیل زده حضور یافته و ارائه خدمات را آغاز کردند.

وی ادامه داد: تمامی مجموعه ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروهای سپاه، ارتش، هلال احمر، بسیج و گروه‌های مردمی برای امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان پای کار آمدند.

استاندار هرمزگان افزود: با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات، اسکان اضطراری مردم مناطق سیل زده انجام و خدمات‌رسانی صورت گرفت و همچنان در حال انجام است.

همتی تصریح کرد: امروز نیز مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از رئیس جمهور و هیأت دولت از نزدیک از مناطق سیل زده در شرق هرمزگان بازدید و وضعیت خسارت های وارد شده به خانه ها، جاده ها، تاسیسات آب، برق، تلفن، زمین های کشاورزی و دیگر بخش‌ها را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم جهت تسریع در جبران خسارت‌ها را صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: با برآورد خسارتی که صورت گرفته و گزارش آن به وزارت کشور و هیأت دولت ارائه می‌شود، تلاش می‌کنیم به سرعت روند جبران خسارت های ناشی از سیل در شرق هرمزگان و بازسازی خانه‌های آسیب دیده و سایر تأسیسات و زیرساخت ها آغاز شود.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: ارائه خدمات به صورت هوایی و با استفاده از بالگرد در مناطق سیل زده شهرستان‌های جاسک و بشاگرد ادامه دارد و کالاها و مایحتاج مورد نیاز مردم این مناطق از این طریق در اختیار آنها قرار می گیرد.

همتی همچنین با اشاره به بازدید از برخی از راه های شهرستان بشاگرد، بیان کرد: در این بازدید مقرر شد که ساخت یک پل موقت و به موازات آن ساخت یک پل دائمی بر روی رودخانه جگین در شهرستان بشاگرد به سرعت آغاز شود تا مردم روستاهای این منطقه بتوانند به راحتی تردد داشته باشند.

وی گفت: همچنین در راستای تسریع در احداث جاده های روستایی در بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد، دستوراتی از سوی وزیر راه و شهرسازی صادر شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط