میزبانی فرشچیان از «کرگدن صورتی با گل‌های ریز قرمز»


میزبانی فرشچیان از «کرگدن صورتی با گل‌های ریز قرمز»

«کرگدن صورتی با گل‌های ریز قرمز»، نام تئاتر برگزیدۀ سی‌امین جشنواره تئاتر استان اصفهان است که تا هفتم بهمن‌ماه در سالن نمایش اصفهانِ فرشچیان روی صحنه می‌رود.

امیر قاسمی، نویسنده و کارگردان این تئاتر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «کرگدن صورتی با گل‌های ریز قرمز» روایتِ پر چالش یک زندگیِ مشترک است که در گیرودار ندانم‌کاری‌های عشق و شک پرسه می‌زند.

وی ادامه داد: این تئاتر، بیماری‌ای به نام پارانوئید را نشانه رفته که از عشق بیش‌ازحد ناشی می‌شود و فرد را دچار رفتارهای مازوخیسمی و شک‌های پی‌درپی می‌کند؛ واکنش‌هایی که یک زندگی را به نابودی می‌کشاند.

نویسنده این اثر تصریح کرد: نگارش متن این نمایشنامه به اواخر سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد و مقصودش، نشان دادن بخشی از آفت‌های زندگی است.

قاسمی افزود: به خاطر روابط و ضوابط جامعۀ آلمان (که مدت‌ها موردتحقیق قرارگرفته) تصمیم بر این شد که از فرهنگ این کشور به‌عنوان جلوۀ کار استفاده شود و ازاین‌رو نقش «مِرین اشتاین» را سید جواد نوریان و نقش «ورونیکا» را سارا احمدیان بر عهده دارد. به دلیل پیچیدگیِ کلافِ سردرگم پارانوئید نیز نمی‌شود نقش دکتر صالحه عباسی را به‌عنوان یک متخصص روان‌پزشک در کنار کار نادیده گرفت.

این کارگردان خاطرنشان کرد: یک سال و شش ماه تحقیق و نگارش برای خلق این اثر، کرگدنِ سخت‌پوستِ ما را به برگزیدگیِ سی‌امین جشنواره تئاتر استانی اصفهان رساند و دریافت لوح تقدیر بخش طراحی لباس، رتبه اول بخش طراحی صحنه، رتبه اول بخش بازیگری مرد، رتبه دوم نمایشنامه‌نویسی و رتبه اول کارگردانی ازجمله افتخارات آن است.

علاقه‌مندان برای دیدن این تئاتر که مهدی غلامی طراحی پوستر آن را بر عهده داشته، تا هفتم بهمن‌ماه فرصت دارند هر شب رأس ساعت ۱۹ به سالن نمایش اصفهان واقع در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان اصفهان مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی