850 مبلغ دینی به نقاط مختلف استان مرکزی اعزام شدند


850 مبلغ دینی به نقاط مختلف استان مرکزی اعزام شدند

اراک - ایرنا - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: 850 مبلغ دینی با هدف انجام فعالیت های تبلیغی و مذهبی در دهه دوم فاطمیه به نقاط مختلف این استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام «داود چمانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۸۰ نفر از این مبلغان دینی از قم و تهران و بقیه از حوزه های علمیه استان مرکزی به نقاط مختلف شهری و روستایی این استان اعزام شدند.

وی ادامه داد: ۶۵۰ نفر از طلاب اعزامی تبلیغات استان مرکزی به نقاط مختلف این استان برای انجام امور فرهنگی برادر و بقیه طلاب خواهر هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: صبوری و مقاومت در برابر توطئه ها، تهدیدها و تحریم های دشمنان و استحکام بخشی بنیان خانواده بر اساس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری محور سخنرانی های مبلغان دینی است که در این راستا ضمن برگزاری کارگاه های آموزشی برای سخنرانان و مداحان، کتاب های تخصصی نیز به آن ها ارایه شده است.

حجت‌الاسلام چمانی اظهار داشت: توصیه و تاکید بر انجام واجبات همچون اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر، ادای خمس و زکات، رعایت شئونات اسلامی در جامعه، تشویق بانوان به رعایت حجاب اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی، ازدواج آسان و فرزند آوری نیز در ایام عزاداری حضرت زهرا (س) از سوی روحانیان مطرح می‌شود.

بیش از پنج هزار طلبه برادر و خواهر در ۳۰ حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.

همچنین ۲ هزار مداح اهل بیت نیز به صورت سازماندهی شده زیر نظر کانون مداحان استان مرکزی فعالیت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو