راه ارتباطی 90 روستای قزوین بازگشایی شد


راه ارتباطی 90 روستای قزوین بازگشایی شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین از بازگشایی 90 راه روستایی این استان خبر داد گفت: بازگشایی سایر مسیرهای بسته شده از برف همچنان ادامه دارد.

جواد حق‌لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف طی ۲ روز گذشته باعث مسدود شدن ۱۴۸ راه روستایی شد اما با تلاش نیروهای راهدار هیچ یک از راه‌های اصلی و فرعی استان قزوین در این مدت مسدود نشد.

وی اضافه کرد: روز گذشته ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری با کمک ۵۰ نیروی راهدار اقدام به بازگشایی معابر مسدود شده روستایی کردند که تلاش برای ۵۸ جاده مسدود شده دیگر نیز امروز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین یادآور شد: با توجه به پیش بینی‌های به عمل آمده مبنی بر ادامه بارش‌ها از بعدازظهر سه‌شنبه /فردا/، نیروهای راهداری با کمک ۳۰۰ دستگاه از ماشین آلات سبک و سنگین خود همچنان در حالت آماده باش خواهند بود.

این مسوول راهداری تصریح کرد: از مسافران و رانندگان درخواست می‌شود با توجه به شرایط اقلیمی پیش‌بینی شده ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری، در صورت سفر و قبل از حرکت نسبت به ایمنی وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کرده و تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ نیز همراه داشته باشند.

به گفته وی، رانندگان هنگام عبور از راه‌های ارتباطی استان قزوین به توصیه نیروهای راهدار و پلیس راه مستقر در سطح جاده‌ها عمل کنند.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر جاده شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه و یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی بوده و یکی از پرترافیک ترین نقاط جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو