جای کبودی روی بدن رو چطور از بین ببریم؟


یکی از مشکلات آزار دهنده پوستی وجود کبودی بر روی صورت، بازو، زانو و.. است که بر اثر کوفتگی و آسیب بدن رگ های نازک خونی پاره می شوند و در نتیجه خون زیر پوست جمع شده و سبب تغییر رنگ پوست می شود که برخی از این کبودی ها نیز ممکن است ناشی کمبود مواد مغذی و استفاده از دارو های خاص باشد که این مشکل در زنان بیشتر از مردان مشاهده می شود و با کمک روش های...

یکی از مشکلات آزار دهنده پوستی وجود کبودی بر روی صورت، بازو، زانو و.. است که بر اثر کوفتگی و آسیب بدن رگ های نازک خونی پاره می شوند و در نتیجه خون زیر پوست جمع شده و سبب تغییر رنگ پوست می شود که برخی از این کبودی ها نیز ممکن است ناشی کمبود مواد مغذی و استفاده از دارو های خاص باشد که این مشکل در زنان بیشتر از مردان مشاهده می شود و با کمک روش های طبیعی و موثر می توان کبودی روی پوست را برطرف کرد.

جای کبودی روی بدن رو چطور از بین ببریم؟

روش های از بین بردن کبودی

به منظور رفع آثار کبودی از روی پوست راهکارهای زیادی وجود دارند و همانطور که در مطالب قبلی به منظور رفع کبودی زیر چشم روش های مختلفی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم در ادامه نیز شما را با روش های موثر و مفید جهت رفع کبودی پوست آشنا خواهیم کرد:

۱.یخ

استفاده از یخ جهت رفع کبودی پوست گزینه بسیار مناسبی است زیرا، یخ به کاهش جریان خون در منطقه آسیب دیده کمک می کند و در نتیجه سبب کاهش عروق خونی می شود، بنابراین یخ را داخل کیسه ای قرار دهید و در یک حوله یا پارچه بپیچید سپس به مدت ده دقیقه بر روی نواحی آسیب دیده قرار دهید و پس از زمان سی دقیقه مجددا این روش را تکرار کنید.

جای کبودی روی بدن رو چطور از بین ببریم؟

۲. کمپرس

کمپرس به کاهش درد و تورم کمک می کند و از نشت عروق خونی جلوگیری می کند فقط کافی است منطقه آسیب دیده را با یک باند الاستیک پوشش دهید.

۳. سرکه

از دیگر روش های موثر جهت از بین بردن کبودی پوست سرکه است، می توانید مقداری آب گرم و سرکه را با هم مخلوط نمایید سپس محلول حاصل را بر روی نواحی مورد نظر بمالید، به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه از این روش هر روز استفاده کنید.

جای کبودی روی بدن رو چطور از بین ببریم؟

۴. کرم ویتامین K

کرم ویتامین K دارای موادی است که سبب درمان لخته شدن خون می شود و همچنین طبق مطالعات انجام شده استفاده از کرم K به رفع کبودی که بعد از روش های درمانی با لیزر به وجود می آیند بسیار کمک می کند، به منظور استفاده از این نوع کرم روزی حداقل دو بار در روز کرم ویتامین K را بر روی نواحی آسیب دیده بمالید.

جای کبودی روی بدن رو چطور از بین ببریم؟

۵. آناناس

آناناس به دلیل داشتن ترکیبی به نام بروملائین سبب کاهش التهاب و کاهش شدت کبدی می شود، بنابراین به منظور جذب بروملائین می توانید این میوه را مصرف کنید و یا از کرم موضعی بروملائین جهت درمان کبودی استفاده کنید.

جای کبودی روی بدن رو چطور از بین ببریم؟

۶. ویتامین C

ویتامین C به دلیل داشتن خواص ضد التهابی به بهبود سریع زخم ها و درمان کبودی کمک شگفت انگیزی می کند بنابراین می توانید انواع مختلف این ویتامین را به شکل کرم، ژل و یا سرم هایی که دارای ویتامین C هستند را از داروخانه تهیه نمایید و بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید، همچنین مصرف میوه و سبزی به مقدار زیاد از دیگر روش های موثر جهت جذب این ویتامین در بدن است.

جای کبودی روی بدن رو چطور از بین ببریم؟

۷. شکلات

شکلات از خواص ضد التهابی برخوردار است همین امر آن را به یک روش مفید و موثر جهت از بین بردن کبودی پوست تبدیل کرده است و به کنترل جریان خون و محافظت از رگ های خونی کمک می کند فقط کافی است مقداری از شکلات را ذوب کرده و بر روی منطقه مورد نظر استعمال کنید سپس روی آن را با بند بپوشانید.

هشدار: بر روی پوست تان شکلات داغ نریزید زیرا باعث آسیب زدن به پوست می شود.

۸. زردچوبه و تمر هندی

کورکومین موجود در زردچوبه برای پوست از مزایای فوق العاده ای برخوردار است همچنین تمر هندی نیز به بهبود زخم ها و درمان التهاب کمک زیادی می کند بنابراین یک تکه تمر هندی رنده شده را با دو قاشق زردچوبه ترکیب نمایید سپس مخلوط به دست آمده را بر روی حرارت قرار دهید و در نهایت با کمک یک پارچه تمیز مخلوط را بر روی محل آسیب دیده اعمال کنید، از این روش هر روز استفاده کنید تا کبودی پوست تان بهبود پیدا کند.

جای کبودی روی بدن رو چطور از بین ببریم؟

۹. عسل و شکر

عسل و شکر به منظور از بین بردن کبودی پوست بسیار موثر است زیرا هر دو از خواص ضد باکتریایی برخوردار هستند می توانید شکر و عسل داغ را بر روی نواحی مورد نظر بمالید سپس با یک باند آن را بپوشانید تا خشک شود از این روش هر روز استفاده کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

۱۰. جعفری

در برخی مواقع کبودی پوست بر اثر کمبود ویتامین K است بنابراین به منظور پیشگیری از کمبود ویتامین K در بدن استفاده از جعفری را در رژیم غذایتان بگنجانید، همچنین می توانید بر روی کبودی ها جعفری خرد شده قرار دهید و نواحی مورد نظر را با باند الاستیک بپوشانید استفاده از این روش سبب کاهش درد و التهاب ناشی از کبدی می شود.

جای کبودی روی بدن رو چطور از بین ببریم؟

۱۱. روغن بنفشه

از بهترین روش ها جهت از بین بردن کبودی پوست روغن بنفشه است زیرا، یک ضد التهاب بسیار قوی است بنابراین روغن بنفشه را روی سه بار بر روی کبودی ها بمالید و در صورتی که کبودی بر روی صورت باشد ابتدا کمی از روغن بنفشه را بر روی بدن تست نمایید.

۱۲. پیاز

پیاز به دلیل داشتن خواص ضد التهابی به درمان سلول های آسیب دیده پوست کمک می کند و در واقع برای خلاص شدن از کبودی ها بسیار موثر می باشد به خصوص زمانی که به علت آسیب های عروق خونی کبودی ایجاد شده است، می توانید عصاره پیاز را گرفته سپس بر روی کبودی ها استعمال کنید و پس از زمان پنج تا ده دقیقه به آرامی پاک کنید.

جای کبودی روی بدن رو چطور از بین ببریم؟

۱۳. کره

طبق مطالعات انجام شده کره قادر به رفع بسیاری از مشکلات از قبیل سوختگی و کبودی های جزئی کمک می کند از این رو، کره تازه را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.

در چه مواردی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر ناحیه کبودی گسترش پیدا کند. اگر آسیب دیدگی و کبودی جزئی به نظر آید اما هنوز بعد از سه روز احساس درد می کنید. اگر برای کبودی دلیل پیدا نکردید و پس از مدتی همچنان کبودی وجود داشت. اگر در ادرار و مدفوع خون مشاهده کردید.

جای کبودی روی بدن رو چطور از بین ببریم؟

کبودی پوست پس از مدت چند هفته بهبود پیدا می کند که به منظور تسریع در روند بهبود توجه به مراقبت از بدن و استراحت نقش مهمی را ایفا می کند و همچنین روش های گفته شده در بالا به سرعت بهبودی شما کمک خواهد کرد، در صورت تمایل جهت کسب اطلاعات در زمینه سلامت پوست می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج