پراکندگی و صعب‌العبور بودن، خدمت‌رسانی در سیل را سخت کرده بود


پراکندگی و صعب‌العبور بودن، خدمت‌رسانی در سیل را سخت کرده بود

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بیش از 100 هزار کیلومتر در استان درگیر سیل بود که 61 هزار کیلومتر مربع آن، وضعیت بحرانی داشت و یک هزارو 542 روستا در این منطقه آسیب دید که این تعداد بالای روستا و پراکندگی و عدم دسترسی، صعب‌العبور بودن و گستردگی مناطق، خدمت‌رسانی را سخت کرده بود.

احمدعلی موهبتی یکشنبه 29 دی ماه در دیدار با گروه امدادی اعزامی از هلال احمر خراسان رضوی در بخش تلنگ قصرقند گفت: سیل اخیر در استان، همدلی و علاقه مردم به نظام را بیشتر کرد و خدمات امدادی هلال احمر در تقویت همدلی و تسکین آلام مردم موثر بود.

وی اظهار کرد: نخستین تیم‌های امدادی که در حادثه سیل به کمک مردم سیل‌زده شتافتند هلال احمری‌ها بودند به‌خصوص تیمی که در زمان عدم دسترسی به راه‌های زمینی، از هلال احمر هرمزگان همراه با بالگرد به منطقه آمدند.

وی افزود: این استان ۱۸۶ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر درگیر سیل بود که ۶۱ هزار کیلومتر مربع آن، وضعیت بحرانی داشت و خطر جدی بود و یک هزارو ۵۴۲ روستا در این منطقه آسیب دید که این تعداد بالای روستا و پراکندگی و عدم دسترسی، صعب‌العبور بودن و گستردگی مناطق، خدمت‌رسانی را سخت کرده بود.

استاندار سیستان و بلوچستان، اقدامات هلال احمر در سیل را مثبت ارزیابی و افزود: انجام عملیات‌ها، نوع امدادرسانی و سپس توزیع اقلام امدادی در بین سیل زدگان عادلانه و منظم بود.


وی درباره وضعیت سیل‌زدگان و تخریب‌های اخیر رسانه‌های خارجی، با بیان اینکه" دیکته نانوشته بی‌غلط است" توضیح داد: با توجه به حوادث روزهای گذشته، رسانه‌های بیگانه که همیشه دنبال سوءاستفاده هستند به بزرگنمایی نقاط ضعف پرداختند که البته از دشمن جز دشمنی نباید انتظار داشت.

به گفته وی، همانگونه که همه اقشار و آحاد مردم در فضای شهادت سردار بزرگ اسلام، شهید سلیمانی برای تشییع ایشان کنار هم آمدند در این حادثه نیز همه مردم و مسئولان و نهادها کنار هم قرار گرفتند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همدلی میان مردم و نهادهای خدمت‌رسان و مسئولان ستاد مدیریت بحران در همه گروه‌ها باعث شد که در حادثه سیل سیستان و بلوچستان، یک نفر کشته هم نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این عدم تلفات نشان می‌دهد اقدام بزرگی صورت گرفته و دشمن از این عدم تلفات و زنده ماندن مردم ما عصبانی است.

موهبتی درباره نحوه جذب کمک‌های مردمی یادآوری کرد: از روز اول حادثه اعلام کردیم که همه از طریق هلال احمر کمک‌های خودشان را به مردم برسانند و تلاش بر این بود که مردم از طریق این نهاد مردمی و سایر مراجع رسمی معرفی شده یاریگر سیل‌زدگان باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مبتلایت باشم