اهداف اصلی آمریکا امنیت اسرائیل و انحصار انرژی است


اهداف اصلی آمریکا امنیت اسرائیل و انحصار انرژی است

نائب رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه اهداف اصلی آمریکا را امنیت اسرائیل و انحصار انرژی دانست و گفت:آنها در این راهبرد از قدرت سخت و قدرت نرم استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، هم اندیشی علمی با موضوع «مقاومت و تدوام انقلاب اسلامی» شامگاه چهارشنبه(25دی) از سوی پژوهشکده علوم و اندیشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی(عج) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

«علیرضا نائیج» در این نشست با بیان این که در جریان شهادت حاج قاسم سلیمانی استراتژی مقاومت در برابر استراتژی استکبار به پیروزی رسید، گفت: تاریخ تحولات بین الملل این نکته را یادآور می‌ شود که بعد از فروپاشی شوروی، بوش پدر به دنبال نظم نوین جهانی بود و همه دکترین امنیت ملی رؤسای جمهور آمریکا بعد از فروپاشی شوروی، دو سه محور مهم داشت.

نائب رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه اضافه کرد: این دو یکی امنیت اسرائیل و دیگری انحصار انرژی بود؛ حال سؤال بعدی این است که اگر بخواهد به این دست پیدا کند چطور می‌ تواند؟ در این فضایی که این ها ترسیم کردند دو مسأله اتفاق افتاد یکی استفاده از قدرت سخت وحضور نظامی و بعد از آن به دنبال ایجاد قدرت نرم و قوانین و معاهدات با کشورهای دیگر بودند.

وی در ادامه بیان داشت: در برابر این حرکت، استراتژی مقاومت قرار دارد و تأکید خودش را روی قدرت نرم می‌ گذارد که سه محور کلیدی دارد؛ یعنی مردمی نمودن، انسانی نمودن و سوم الهی نمودن است سه پایه ای است که محور مقاومت را از اقوام و ملل و ادیان مختلف جمع کند.

نائیج ابراز کرد: به نظر می‌ رسد مبتنی بر این سه حرکت استراتژی قدرت نرم مقدم بر قدرت سخت و نظامی است و در این صورت رضایت و تدوام و ارزش ها بیشتر خواهد شد.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ