رشد هیئت های مذهبی باعث ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه می شود


رشد هیئت های مذهبی باعث ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه می شود

محمدیان با اشاره به اینکه رشد هیئت های مذهبی باعث ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه می شود، گفت: شان هیئت های مذهبی و مساجد، این نیست که بخواهیم گرفتاری مالی داشته باشند، بایستی درآمد پایداری برای اماکن مذهبی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «رضا محمدیان»، امروز (پنج شنبه 26 دی) در جلسه نشست اعضای شورا و روسای هیئت های مذهبی فارس، گفت: جایگاه هیئت های مذهبی در بین مردم یک جایگاه سنتی ویژه و قدیمی است و یکی از پایگاه های ایجاد انقلاب اسلامی، هم همین هیئت های مذهبی بودند.

رئیس شورای هیئت های مذهبی استان فارس افزود: در اتفاق های مختلف نظیر کمک به سیل و زلزله زده ها هیئت های مذهبی فعال بودند و راه اندازی خیریه ها، راه اندازی همایش عاشورائیان و پیاده روی اربعین با همت همین هیئتی ها شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه رشد هیئت های مذهبی باعث ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه می شود، افزود: شان هیئت های مذهبی و مساجد، این نیست که بخواهیم گرفتاری مالی داشته باشند، بایستی درآمد پایداری برای اماکن مذهبی در نظر گرفته شود.

محمدیان با تاکید بر اینکه طبق برنامه پنجم و ششم توسعه دولت در حمایت از اماکن فرهنگی وظایفی به عهده دارد و در شورای شهر شیراز دوره چهارم شورای اسلامی شهر شیراز مصوبه های خوبی در راستای حمایت از هیئت های مذهبی از قبیل واگذاری رایگان زمین، رایگان شده هزینه انشعابات و واگذاری مجوز احداث 2 باب تجاری و منزل امام جماعت مسجد مصوب شده که امید است سایر شهرستان های فارس چنین مصوباتی را الگو قرار دهند، افزود: در مشهد و قم کمپ های زائرین و مجتمع های زیارتی ارزان قیمت در دستور کار قرار گرفته است که لازم است برای سومین حرم اهل بیت (ع) هم چنین کمپ هایی شکل گیرد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام