مبارزه با ناهنجاری و آسیب های اجتماعی، در دستور کار هیئت های مذهبی باشد


مبارزه با ناهنجاری و آسیب های اجتماعی، در دستور کار هیئت های مذهبی باشد

رحیمی با اشاره به اینکه مبارزه با ناهنجاری و آسیب های اجتماعی، در دستور کار هیئت های مذهبی باشد، گفت: باید تلاش کرد از ورود خرافه ها به محتوای مذهبی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (پنج شنبه 26 دی) در جلسه نشست اعضای شورا و روسای هیئت های مذهبی فارس، گفت: زنده نگداشتن ائمه اطهار (ع)، مورد توجه قلوب مومنین است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه کارهای هیئت های مذهبی از روی حب اهل بیت (ع) است، افزود: امروز باید به زنده نگهداشتن یاد اهل بیت (ع) و شعائر اسلامی به عنوان یک معروف در جامعه، بیش از هر زمانی توجه شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با ناهنجاری و آسیب های اجتماعی، در دستور کار هیئت های مذهبی باشد، اظهارداشت: هیئت های مذهبی به محتوای برنامه های مذهبی توجه کنند چرا که شکل و محتوای برنامه ها اثرگذار است و شکل و محتوا باید بر اساس اصول اصیل اسلامی باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد از ورود خرافه ها به محتوای مذهبی جلوگیری شود، افزود: مردم به رئیس های هیئت های مذهبی به دید افراد معتمد و معتقد می شناسند و شما را الگوی خود قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران جلسه های مختلفی با هیئت های مذهبی داشته باشند چرا که اگر شما عضو شورای اداری باشید هم می توانید مطالبات مردم را به دولتمردان انتقال دهید و خدمات دولت را به مردم بگویند، اظهارداشت: همانگونه که حوزه ها باید استقلالمالی داشته باشند، هیئت های مذهبی هم خود را به مسائل مالی دولت گره نزنند چرا که باعث کاهش استقلال آن می شود اما به این معنا نیست که ما برای تامین برخی لوازم مورد نیاز کمک نکنیم.

بر اساس این گزارش در ادامه، «ظفر افشون»، معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس هم با اشاره به اینکه هیئت های مذهبی و سایر نهادهای مذهبی به دنبال ساخت فضا و زائرسرای ارزان قیمت در شیراز باشند، گفت: این اتفاق باعث می شود تا بتوان مردم را بهتر به سومین حرم اهل بیت (ع) معرفی کرد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت