برگ آخر زندگی مصطفی پرستار 25 ساله مشهدی / 6 زن و مرد را نجات داد


برگ آخر زندگی مصطفی پرستار 25 ساله مشهدی / 6 زن و مرد را نجات داد

حوادث رکنا: پرستار جوان در مشهد پس از تایید مرگ مغزی اش به 6 بیمار نیازمند جان دوباره ای ابخشید.

به گزارش رکنا، شنبه‌ای که گذشت مرحله نهصد و هفتاد و یکمین عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه شهر مشهد با موفقیت انجام شد و در آن یک پرستار مرگ مغزی که طی حادثه‌ای دچار این عارضه شده بود تحت جراحی اهدای عضو قرار گرفت و در آخرین شیفت از زندگی‌اش نجات‌‌‌بخش 6 بیمار نیازمند به عضو شد.

مصطفی احمر، بیمار مرگ مغزی بیست‌‌وپنج ساله که در بخش ICU پشتیبان بیمارستان امام رضا (ع) تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی بود پس از مراحل اولیه تأیید مرگ مغزی به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و با رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

به گفته مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کلیه‌های زنده‌یاد مصطفی احمر به مردی سی‌وسه ساله ساکن تربت حیدریه و مردی سی‌ویک ساله ساکن بردسکن اهدا و پیوند شد.

دکتر ابراهیم خالقی بیان کرد: کبد مرحوم مصطفی احمر نیز برای پیوند به بیمارستان بو‌علی سینای شهر شیراز ارسال و به یک بیمار نیازمند به عضو اهدا شد. در این عمل جراحی انسان‌دوستانه قرنیه‌های زنده‌یاد مصطفی احمر هم به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال و موجب بینایی 2 بیمار شد. قسمتی از پوست مرحوم نیز برای اهدا به بخش سوختگی بیمارستان امام رضای مشهد ارسال و به یک بیمار نیازمند به عضو دیگر پیوند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: مصطفی احمر پرستار شاغل در شبکه بهداشت و درمان تربت‌جام بود که بر اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شد و در نهایت با اهدای اعضایش نجات‌بخش 6 بیمار شدبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاکید وزیر خارجه سوریه بر حق دفاع مشروع ایران در برابر رژیم صهیونیستی